شناسهٔ خبر: 35469371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حزب الله لبنان: پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی دو دستاورد بزرگ را محقق ساخت

بیروت- ایرنا- معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله هویت حزب الله را کربلایی توصیف کرده و تاکید کرد: حزب‌الله با پاسخ به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی، دو دستاورد مهم را به ثمر رساند.

صاحب‌خبر -

"علی دعموش" در مصاحبه با پایگاه خبری العهد لبنان تاکید کرد، رزمندگان حزب‌الله به مشی امام حسین "علیه السلام" و یارانش تأسی دارند و شهدای حزب‌الله، ایمان، جهاد، شجاعت، ثبات و از جان گذشتگی را از واقعه کربلا الگو گرفته اند.

وی تاکید کرد: تمام شهدای حزب‌الله از اولین شهید "احمد قصیر" گرفته تا آخرین آنان در مسیر مقاومت و نیز شهیدان "حسن زبیب" و "یاسر ضاهر" تصویر واقعی کسانی هستند  که در راه خدا و دفاع از کشور و وطن و حفظ آبرو و کرامت هم میهنان و برای اهداف مقدس جان خود را فدا کردند.

دعموش با اشاره به اینکه دشمن اسرائیلی در تجاوز اخیر به لبنان در صدد نابودی معادله بازدارندگی بود، گفت، مقاومت در واکنش به این تجاوز دو دستاورد جدید را محقق ساخت؛ اول حق لبنان در پاسخ به هر تجاوز اسرائیلی از هر نقطه‌ای در لبنان به هر نقطه‌ای در فلسطین اشغالی محفوظ است اما قبلا این پاسخگویی فقط به مزارع شبعا محدود بود، دوم: آغاز نبرد پهپادها و تثبیت حق  سرنگونی آنها.

وی ادامه داد: در پی  شهادت هر فرمانده‌ای از "سید عباس موسوی" گرفته تا "حاج عماد مغنیه" مقاومت وارد مرحله جدید، پیشرفته‌تر و استوارتری شد.

شهید زبیب و ضاهر شهریورماه در حمله تل آویو به سوریه به شهادت رسیدند.

در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت در سوم شهریور ماه جاری، حزب‌الله یک خودروی زرهی این رژیم را در نزدیکی شهرک آویویم هدف قرار داد تا معادله بازدارندگی خود را تثبیت کند. علاوه بر این حزب الله در هجدهم شهریور یک پهپاد رژیم صهیونیستی را بر فراز  آسمان لبنان هدف قرار داد.

نظر شما