شناسهٔ خبر: 3541320 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

به دلیل وقوع پدیده ریزگردها صورت گرفت

تعطیلی مدارس و ادارات اهواز به دست هیولای خاکستری

فرماندار اهواز از تعطیلی ادارات و همچنین مدارس در نوبت صبح و بعداز ظهر در این شهرستان به دلیل وقوع پدیده گرد و خاک خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل ارزانی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: به دلیل شدت پدیده گرد و غبار مدارس اهواز همه مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعد ازظهر امروز تعطیل است.

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه این هوا برای تمام افراد مضر است و تمهیداتی باید اندیشیده شود تصریح کرد: بر همین اساس ادارات نیز امروز به تعطیلی کشیده شده است.

به گزارش فارس گرد و غبار چند سالی‌ست که به خیابان‌ها، شهرها و حتی خانه‌های برخی استان‌های غربی و جنوبی کشور راه یافته و در این میان خوزستان و اهواز نیز از این پدیده عظیم زیست محیطی بی‌بهره نبوده است.

پدیده گرد و غبار هر ساله در ماه‌های خاصی آغاز می‌شود و بی‌رحمانه بسیاری را متاثر می‌کند، در این میان مهم‌ترین چیزی که تحت تاثیر گرد و غبار قرار می‌گیرد سلامتی شهروندان است.

از منابع مختلف نقل‌های متفاوتی در مورد منشا، محتوا و اثرات این ریزگردها شنیده می‌شود اما آنچه برای عوام مبرهن و مشهود است کاهش میزان سلامتی، افزایش بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های تنفسی و شنیده شدن صداهای ممتد سرفه مردم از کوی و برزن است.

انتهای پیام/ 72027/ع10/پو3002

نظر شما