شناسهٔ خبر: 3536807 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پس از تأخیر 6 ماهه

اوباما روز چهارشنبه رسما خواستار مبارزه نظامی با داعش می‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه پس از گذشته حدود 6 ماه از آغاز عملیات نظامی در عراق و سوریه، رسما از کنگره خواهد خواست برای مبارزه نظامی با گروه تروریستی داعش مجوز صادر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستیاران کنگره آمریکا می‌گوید کاخ سفید تا چهارشنبه این هفته رسما درخواست به کارگیری قوای نظامی علیه گروه تروریستی داعش را به قانونگذاران ارائه می‌کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، هرچند حملات هوایی آمریکا در سوریه و عراق از تابستان امسال آغاز شده، اما این اولین بار است که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا رسما درخواست استفاده از توان نظامی علیه داعش را به کنگره می‌برد.

تأخیر به وجود آمده در ارائه این درخواست از سوی اوباما، موجب شده بود تا برخی اعضای کنگره اعلام کنند که رئیس‌جمهور پا را از اختیارات قانونی خود فراتر گذاشته و رأسا به اقدام نظامی مبادرت کرده است. با این حال، دولت آمریکا می‌گوید حمله به مواضع داعش بر اساس مجوزهایی که در سال 2002 برای جنگ در عراق و 2001 برای مبارزه با گروه‌های وابسته به القاعده برای دولت جورج بوش صادر شد، قانونی است.

نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که اوباما احتمالا خواستار دریافت درخواستی با اعتبار سه ساله خواهد شد. به گفته وی، هنوز تصمیمی در خصوص محدوده جغرافیایی و همچنین محدودیت‌های احتمالی مربوط به نیروهای زمینی، اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/ق

نظر شما