شناسهٔ خبر: 35345405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

از سوی سازمان انرژی اتمی؛

نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای از ۲۸ مهر در دانشگاه باهنر کرمان برگزار می‌شود

چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور از ۲۸ مهرماه به مدت چهار روز در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از سوی سازمان انرژی اتمی با همکاری دانشگاه شهید باهنر یکشنبه بیست و هشتم مهرماه ٩٨ به مدت چهار روز در فضایی به مساحت یکهزار و دویست مترمربع در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری نمایشگاه آگاهی سازی عمومی نسبت به دانش بومی صنعت هسته‌ای و معرفی آن به عنوان یک تکنولوژی مفید در زندگی مردم و دسترسی سریع و راحت جامعه دانشگاهیان به چکیده آخرین دستاورده‌های کشور در این صنعت، رفع ابهام در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای چه به لحاظ ایمنی و زیستی محیطی و چه به لحاظ سیاسی جهت خنثی سازی تبلیغات منفی دشمنان، ایجاد علاقه مندی و جذب کارشناسان، محققین و متخصصین دانشگاهی و جذب نخبه‌ها، تقویت خودباوری و غرور ملی از طریق مشاهده عینی، معرفی کاربرد‌های جنبی این صنعت به ویژه کشاورزی و پزشکی، است.
 
چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای با ۲۰ غُرفه در سه بخش کلی «مرور چرخه سوخت هسته ای»، «نیروگاهی» و «کاربرد‌های صنعت هسته‌ای در صنایع مختلف» از جمله پزشکی، لیزر و اُپتیک، کشاورزی هسته ای، کاربرد پرتو‌ها و نحوه استخراج سنگ اورانیوم که ماده اولیه صنعت هسته‌ای است، برگزار می‌شود.

در سال‌های گذشته نمایشگاه‌های تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در ٤٧ دانشگاه و موسسات عالی کشور برگزار شده که بیست و یکمین آن در دانشگاه شهید باهنر کرمان، بوده است.
 
ساعت‌های بازدید از نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور که از ۲۸ مهر ماه ۹۸ به مدت چهار روز در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳، عصر‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۸ خواهد بود

نظر شما