شناسهٔ خبر: 35214400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه باهنر کرمان در بازدید از آزمایشگاه آتما:

بستر رشد فناوری در واحد‌های دانشگاه باهنر کرمان فراهم شود

رئیس دانشگاه باهنر کرمان گفت: باید بستر رشد فناوری در مجموعه آتما و حتی سایر واحد‌های دانشگاه، فراهم شود و مدیران نیاز به اتخاذ تصمیات حیاتی خواهند داشت تا از سرمایه به نحوه مطلوب و بهینه استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد علی طاهر،رئیس دانشگاه شهیدباهنر کرمان در بازدید از آزمایشگاه تولید محتوای الکترونیکی «آتما» در این دانشگاه گفت: دانشگاه از یک طرف با کمبود امکانات و تجهیزات روبرو است و از سوی دیگر اقلام مورد استفاده نیز با قیمت گزافی خریداری می‌شوند. این عوامل باعث کند شدن روند پیشرفت، توسعه، آموزش و پژوهش می‌شود. به همین دلیل مدیریت صحیح و استفاده حداکثری از تجهیزات و امکانات دانشگاه، به یک ضرورت تبدیل شده است.
 
وی افزود: با توجه به سرعت فعلی پیشرفت تکنولوژی، در حال حاضر فناوری‌های قدیم، فرسوده و پرهزینه، اصلا جوابگو نیستند، پس لازم است اقداماتی صورت گیرد تا بستر رشد فناوری در مجموعه آتما و حتی سایر واحد‌های دانشگاه، فراهم شود و مدیران نیاز به اتخاذ تصمیات حیاتی خواهند داشت تا از سرمایه به نحوه مطلوب و بهینه استفاده شود.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در زمینه نقش فضای مجازی تصریح کرد: اهمیت فضای مجازی بر هیچ کس پوشیده نیست و هر محتوایی که تولید شود قابل استفاده است. آنچه مهم است نیروی انسانی است یعنی ایده‌هایی است که در داخل دانشگاه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: به‌کارگیری دانش و مدیریت در جامعه زیر بنای نوآوری و خلاقیت است و لازمه رشد اقتصادی، توسعۀ دانشگاه‌هاست. با توجه به آمار محققان و استادان دانشگاه شهید باهنر، باید نیرو‌های جوان و طالب علم را اهل فکر و نظر، نوآور و خلاق را پرورش دهیم و به اغلب آن‌ها امکانات داده شود تا ایده‌های خود را ابراز نمایند.

آنچه مهم است که ما بتوانیم از آن ایده‌ها حداکثر استفاده شود و اگر فرد تحصیل کرده ایده خود را ابراز کند نه تنها برای خودش کار آفرینی کرده بلکه می‌تواند چند نفر دیگر را مشغول بکار کنند، زیرا بزرگترین سرمایه‌های بنگاه اقتصادی نیرو‌های خلاق و کارآفرینان هستند.

مهرانگیز علی‌‎نژاد، سرپرست آزمایشگاه تولید محتوای الکترونیکی گفت: آتما، یک شبکه برای مهارت آموزی، کارآفرینی و خودشکوفایی در حوزه تولید محتوای الکترونیکی است و یک ایده است که در مسیر رشد قرار دارد و باید به یک فناوری تبدیل شود.

عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی ضمن تشریح آماده سازی فضای فیزیکی آزمایشگاه، تجهیزات و امکانات اظهار کرد: امروزه فناوری‌های جدید تغییرات زیادی را در زندگی ما ایجاد کرده و هرچه جلوتر می‌رویم این تغییرات شدت می‌گیرد. تکنولوژی بر یادگیری، ارتباطات و محتوا تاثیر گذاشته و یادگیری در گذشته، یک محصول و هدف آن تولید دانش بود، اما در عصر دیجیتال، یادگیری رفع گره‌ها و ارتباطات جدید است.

نظر شما