شناسهٔ خبر: 35320596 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با انعقاد تفاهم نامه‌ای

همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت دفاع

تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح منعقد شد

صاحب‌خبر -

همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت دفاعبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، ظهر امروز مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (سورنا ستاری) با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح (امیر سرتیپ حاتمی) در سالن همایش‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.
براساس این تفاهم نامه مقرر شد حمایت‌های ویژه‌ای از حوزه‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به منظور تولیدات محصولات دانش بنیان و عرضه آن‌ها در بازار صورت گیرد.
این تفاهم نامه در اولویت‌های هوایی، فضایی، علوم زیستی و علوم شناختی تعیین شده و مدت اعتبار آن سه سال و قابل تمدید است.

ستاری: توسعه بازار و خرید محصول در اختیار وزارت دفاع است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: محصولات فناورانه در شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود و خرید محصول و توسعه بازار در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است.
آقای سورنا ستاری طی سخنانی در آئین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که ظهر امروز در سالن همایش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد گفت: همکاری نزدیک بین معاونت علمی و فناوری و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از سال‌های قبل بوده به طوری که وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در زمینه تجاری سازی تولیدات شرکت‌های دانش بنیان حمایت مؤثری داشته است.
وی افزود: ما یک خزانه‌ای از تکنولوژی و نوآوری در بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان داریم که می‌تواند کاربرد‌های دفاعی داشته باشد و این قابلیت را دارد که در صنعت دفاعی از آن استفاده شود.
آقای ستاری با بیان اینکه کار معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری توسعه فناوری است گفت: بازار و تجاری سازی محصولات در دست وزارت دفاع قرار دارد و توسعه بازار و خرید محصول از شرکت‌های دانش بنیان نیز در اختیار وزارت دفاع است البته محصولات فناورانه را شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه باید به سرمایه‌های داخلی اتکا کنیم گفت: در این بخش گام‌های مؤثری برداشته شده و هم اکنون فعالیت برای توسعه محصولات فناورانه تولید داخل رو به افزایش است.

وزیر دفاع: خزانه انباشه از نوآوری در شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: خزانه‌ای انباشته از نوآوری در شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد و باید بتوانیم از این نوآوری در راه تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.
امیر سرتیپ امیر حاتمی در آئین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در سالن همایش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی سخنانی گفت: ما با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری دیرینه داریم و از آثار مستقیم و غیر مستقیم این همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله دانش و فناوری بهره‌مند بوده ایم.
وی افزود: بر اساس این موافقت نامه یک الگوی جدید برای گسترش همکاری‌ها ارائه می‌شود که در بخش صنعت دفاعی نقش آفرینی بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه حمایت‌های مالی، قانونی و کمک به تجاری سازی محصولات از جمله حمایت‌هایی است که براساس این تفاهم نامه شکل می‌گیرد گفت: امروز از علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف در تجاری سازی محصولات استفاده می‌شود، اما ما در ابتدای راه قرار داریم و باید از این خزانه بزرگ علم و فناوری برخوردار شویم.
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه بخش دفاعی این توانایی را دارد که به عنوان پیش رو در این عرصه فعالیت کند افزود: این موافقت نامه می‌تواند نقطه عطفی برای مجموعه علمی کشور باشد تا هم در بخش دفاعی و اقتصادی فعالیت‌های خوبی صورت گیرد.
وی ادامه داد: امروزه در بخش‌های غیرنظامی بخش‌هایی وجود دارد که می‌تواند در عرصه صنعتی تأثیرگذار باشد و زمینه خوبی را برای فعالیت در عرصه علمی فراهم کند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دشمنان ما و در رأس آن آمریکا تلاش می‌کنند که ما را از حقوق اولیه خود محروم کنند گفت: ما با عزم و همت این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کنیم و آنچه که خود نیاز داریم می‌سازیم.
وی ادامه داد: تجاری سازی و ارائه محصولات شرکت‌های دانش بنیان در بازار‌ها بسیار مهم است و اگر ما فعالیت‌ها و دست آورد‌های شرکت‌های دانش بنیان را در سطح بازار‌ها توسعه دهیم می‌توانیم در عرصه زیرساخت‌های علمی فعالیت داشته باشیم.
امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بسیار زیاد است و ما تنها از حدود ۱۰ درصد آن استفاده می‌کنیم.

نظر شما