شناسهٔ خبر: 35309328 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انفجار و آتش سوزی گسترده در پالایشگاه نفتی آرامکو در عربستان+ فیلم و تصویر

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از وقوع چند انفجار بزرگ و آتش‌سوزی گسترده در مجتمع نفتی آرامکو در شهر بقیق عربستان خبر می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع در شبکه‌ توییتر اعلام کردند بامداد امروز چند انفجار قدرتمند در مجتمع نفتی آرامکو عربستان در شهر «بقیق» در شرق این کشور روی داده است.

گفته می‌شود این انفجارها هنگام اذان صبح روی داده و همزمان با آن صدای تیراندازی نیز شنیده شده است.

انفجار و آتش سوزی گسترده در پالایشگاه نفتی آرامکو در عربستان+ فیلم و تصویر

هنوز علت این حادثه  مشخص نیست، اما برخی از احتمال حمله موشکی یا پهپادی انصارلله یمن به این پالایشگاه نفتی بزرگ عربستان می‌گویند.

رسانه‌های عربستانی مانند شبکه الحدث ضمن تأیید این حادثه مدعی شد آتش‌سوزی در این پالایشگاه نفتی مهار شده است.

انفجار و آتش سوزی گسترده در پالایشگاه نفتی آرامکو در عربستان+ فیلم و تصویر

با اینکه رسانه‌های سعودی از مهار آتش‌سوزی خبر می‌دهند، کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنان تصاویری از آتش‌سوزی در مجتمع نفتی آرامکو منتشر می‌کنند.

انفجار و آتش سوزی گسترده در پالایشگاه نفتی آرامکو در عربستان+ فیلم و تصویر

تصویر ماهواره‌ای  دود ناشی از حمله پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو در بقیق

وزارت کشور عربستان سعودی تایید کرد آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی آرامکو (اینجا) ناشی از عملیات پهپادی بوده است. 

<div id="video-display-embed-code_10545374" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7068771/10545374?width=400&height=300"></script></div>
 یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مسئولیت حمله به تأسیسات نفتی عربستان  را به عهده گرفت و سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت طی ساعات آینده جزئیات این عملیات مهم و راهبردی را اعلام خواهد کرد.
 
گاف بزرگ العربیه درباره آتش‌سوزی آرامکو
شبکه سعودی العربیه که به نقل از وزارت کشور عربستان اعلام کرد آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی «بقیق» در شرق این کشور مهار شدهT در حالی با خبرنگار خود در بقیق به طور زنده گفتگو کرد که ستون‌های دود که آسمان بقیق را پوشانده بود، در پشت سر خبرنگار العربیه آشکار بود. ( فیلم)
 
تجاوزگری عربستان متوقف نشود، ریاض را تصرف می‌کنیم
محمد البخیتی، از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در گفتگو با شبکه الجزیره با اشاره به حمله امروز رزمندگان یمنی به تأسیسات شرکت آرامکو و آتش‌سوزی گسترده در این تأسیسات نفتی و همچنین اعتراف رژیم سعودی به آن، تهدید کرد اگر عربستان سعودی به تجاوز و حملاتش به یمن پایان ندهد، رزمندگان یمنی، ریاض -پایتخت عربستان- را به تصرف خود در خواهند آورد. ( جزئیات بیشتر)
 
جزئیات عملیات بزرگ پهپادی نیروهای یمنی علیه تاسیسات آرامکو
سرتیپ یحیی سریع در تشریح این عملیات گسترده با قرائت بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد مبارزان یمنی دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» در عربستان سعودی را با ۱۰ فروند پهپاد انفجاری هدف قرار دادند. ( بیانیه)
انتهای پیام/

نظر شما