شناسهٔ خبر: 35269902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

121 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در قروه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: 121 دستگاه استخراج ارز دیجیتال «بیت کوین» قاچاق به ارزش 12 میلیارد ریال در یک انبار در شهر قروه کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر -

سردار علی آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سنندج، اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاقچیان کالا، ماموران پلیس آگاهی قروه طی انجام یک عملیات موفق به کشف و ضبط 121 دستگاه استخراج ارز دیجیتال «بیت کوین» قاچاق به ارزش 12 میلیارد ریال در یک انبار در شهر قروه شدند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی محموله کشف شده براساس برآورد بازرسین 12 میلیارد ریال است و در این راستا یک نفر دستگیر شده است.

وی مقابله با قاچاق کالا و ارز را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های انتظامی استان عنوان کرد گفت: در این راستا با تمام توان تلاش و به صورت مستمر طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ پول مجازی «بیت کوین» پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن «ماینر» ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است

هرگونه خرید، فروش و استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال و یا اجاره محل برای استفاده از آن با توجه به قاچاق بودن این دستگاه‌ها جرم است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما