شناسهٔ خبر: 35178199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ایام محرم

نظارت ویژه دامپزشکی بر ذبح بهداشتی قربانی در ایام محرم

هفده تیم نظارتی اداره کل دامپزشکی استان البرز با هدف کنترل ذبح بهداشتی قربانی به مناسبت ایام ماه محرم در مناطق شهری و روستایی استان فعالیت می کنند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، معاون اداره کل دامپزشکی البرز با بیان اینکه دامپزشکی در این ایام خدمات رایگان به هیات های عزاداری ارایه می‌دهد، افزود: اجرای سنت قربانی در مسیر هیات‌های عزاداری نیازمند توجه به رعایت بهداشت و سلامت مردم است.

دکتر جمالی افزود: با هدف حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام، مردم باید در ایام ماه محرم از کشتار دام در معابر عمومی تا حدامکان خودداری کنند.

وی اظهار داشت: وجود بیش از ۸۰۰ مورد بیماری مشترک و قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب کریمه کنگو، نشان ازاهمیت رعایت بهداشت از سوی مردم و هیات های مذهبی است.

جمالی ادامه داد: پرهیز از کشتار دام‌های بیمار، شستشوی محل ذبح دام با مواد ضدعفونی کننده و دفن بهداشتی آلایش غیرخوراکی از جمله اقدامات بهداشتی است که می تواند پس از ذبح دام صورت گیرد.

وی افزود: در این ایام هفت تیم ثابت و ۱۰ اکیپ سیار متشکل از ۱۵ نفر دامپزشک ، ۱۷ نفر بازرس و ۱۰ نفر از ناظران شرعی، در استان آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند .

مردم البرز می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن رایگان ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا اکیپ‌های سیار دامپزشکی بلافاصله در محل حاضر و نسبت به معاینه دام های قربانی اقدام کنند.

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: همچنین اکیپ‌های ثابت دامپزشکی نیز در مراکز دامپزشکی شهرستان های استان  مستقر و آماده خدمات‌رسانی به شهروندان و عزاداران حسینی هستند.

 

نظر شما