شناسهٔ خبر: 3512732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گرد و خاک دوباره خوزستان را به تعطیلی کشاند

صاحب‌خبر -
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بحرانی خواندن هوای استان خوزستان، گفت: ضعف عملکرد مسئولان در مقابله با پدیده ریزگردها باعث شده که همچنان شاهد بروز گردوخاک در استان خوزستان بوده تاجایی که تنفس مردم با مشکل مواجه شده است .

ناصر سودانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره بحرانی شدن هوای استان خوزستان به دلیل پدیده ریزگردها و تعطیلی مدارس و ادارات، افزود: آنچه امروز در اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان شاهد هستیم آن است که دستگاه‌های سنجش آلایندگی از کار افتاده و به دلیل حجم بالای آلودگی دیگر پاسخگوی سنجش و اندازه‌گیری شدت گردوغبار نیست زیرا این پدیده به حداکثر غلظت رسیده است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وضعیت هوا در اهواز قابل تحمل نیست،‌ ادامه داد:‌ اکنون مردم به جای استنشاق هوا، خاک تنفس می‌کنند؛ حال منتظر سفر رئیس سازمان محیط زیست به همراه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای بررسی اوضاع به خوزستان هستیم زیرا طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است فردا دوشنبه (20 بهمن) این سفر صورت گیرد.

 

خوزستانی‌ها خاک تنفس می‌کنند

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل جلسه اضطراری برای رسیدگی به وضعیت هوای استان خوزستان، تصریح کرد:‌ در این میان رئیس جمهور وزاری بهداشت،‌ جهاد کشاورزی،‌ نیرو، سازمان محیط زیست را مامور بررسی این معضل کرد تا علاوه بر آسیب‌شناسی و منشاءشناسی این معضل، راهکاری برای مقابله آن به صورت اضطراری درنظر گرفته شود.

وی با انتقاد از بی توجهی مسئولان به معضل آلودگی ناشی از گرد وخاک در خوزستان، یادآور شد: چرا برای یک حادثه جزئی در اتوبان قم -تهران یا وقوع آتش‌سوزی مختصر در یک مکان همه دستگاه‌ها بسیج می‌شوند تا این معضل را رفع کنند اما حال که جان میلیون‌ها انسان در استان خوزستان به خطر افتاده هیچ عکس‌العمل راهگشایی از سوی دولت گذشته و فعلی شاهد نبوده‌ایم.

 

مسئولان فریاد واعطشای مردم خوزستان را بشنوند

سودانی با بیان اینکه عملکردها برای بهبود وضعیت هوای استان خوزستان روز به روز ضعیف‌تر می‌شود، یادآور شد:‌ بروز پدیده ریزگردها سبب فرار سرمایه، نخبگان، ضررهای اقتصادی به توسعه استان،‌ تعطیلی مدارس و کاهش گردشگری به استان می‌شود همچنین معضل آلودگی هوای این استان باعث آسیب به منابع شده به طوریکه مردم نیز با بیماری‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: ما به عنوان مردم شلاق خورده استان خوزستان فریاد واعطشا و وا امدادا سر می دهیم و می‌گوییم به داد ما برسید زیرا اگر این وضع ادامه یاد حیات درخوزستان با مشکل مواجه می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، گفت: مدارس و اداره‌های استان خوزستان امروز و فردا تعطیل شده است حال با توجه به پیش‌بینی هواشناسی به نظر می‌رسد تا چهارشنبه این تعطیلی ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ستاد بحران استانداری خوزستان ظهر امروز (یکشنبه 19 بهمن) در نامه‌ای به ادارات کل استان خوزستان اعلام کرد: تمامی ادارات شهرستانهای اهواز، آبادان، ماهشهر، هندیجان، دشت آزادگان،کارون، باوی، امیدیه، حمیدیه، خرمشهر، و رامشیر به دلیل بروز پدیده گردو غبار در روز یکشنبه تعطیل است.

نظر شما