شناسهٔ خبر: 67695633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه موقت بانه در گفت وگو با تقریب:

هزینه مقاومت به مراتب کمتر از سازش ذلت بار است

ماموستا جمال کریمی با بیان اینکه هزینه مقاومت به مراتب کمتر از سازش ذلت بار است؛ عنوان کرد: مقاومت امروز باید در بین ملت های اسلامی زنده بماند؛ چون مقاومت یعنی استقلال هر ملتی و حاکمیت بدون استکبار که ایران اسلامی نمونه بارز این استقامت است.

صاحب‌خبر -
ماموستا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بر عاشقان و رهروان آن حضرت، اظهار داشت: امیدوارم رهرو واقعی شهدای محرم باشیم.

وی عنوان کرد: مقاومت یعنی استقامت، استواری، ایستادگی، پافشاری، پایداری، طاقت،قدرت، تداوم، دفاع، توانایی و در حقیقت مقاومت یک واکنش طبیعی هر ملت آزاده و با کرامت در مقابل زورگویی و تحمیل توسط دشمنان است.

ماموستا کریمی گفت: یکی از ضعف های هر مملکتی ترس مسئولان آن کشور از تهدید دشمنان و داشتن ترس و وحشت است که اولین برنامه‌ریزی دشمن ورود به خاک کشور برای غارت منابع طبیعی است.

این عالم اهل سنت بیان کرد: مقاومت دارای دو معنا است؛ یکی از آنها معنای نظامی آن است که فورا اذهان به سوی این معانی می‌رود اما بخش وسیع آن به معنای بُعد فرهنگی آن است که در کشورهای اسلامی جای تأسف دارد که این فرهنگ غنی به سمت پیروی از فرهنگ غرب بیگانه رفته است.

امام جمعه موقت بانه ابراز داشت: دشمن فرهنگ خود را به راحتی بر فرهنگ پاک اسلامی غلبه کرده تا دین مردم، فرهنگ مردم و خصوصا نسل جوان را تحت تأثیر قرار دهد و فرهنگ بیگانه را بر ممالک غالب کند.

ماموستا کریمی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم و آیات متعدد به اهل حق وعده داده که پیروز واقعی باشند؛ در آیه ۴۲ سوره طور خداوند می‌فرماید: «آیا می‌خواهند نقشه شیطانی برای تو بکشند؟! ولی بدانند خود کافران در دام این نقشه‌ها گرفتار می‌شوند!»

وی با بیان اینکه در قرآن آیات زیادی وجود دارد که نوید دهنده به مقاومت اسلامی است؛ ادامه داد: مقاومت دو آفت بزرگ حزن و خوف را منتفی می‌کند. این دو صفت برای بشریت، جامعه و کشور آفتی بزرگ است که با مقاومت هر دو آسیب برطرف می‌شود.

امام جمعه موقت بانه یادآور شد: قرآن کریم صراحتا مژده موفقیت و پیروزی به کسانی که استقامت دارند می‌دهد و مقاومت سختی‌هایی دارد اما تسلیم شدن ذلت‌بارتر است.

وی تصریح کرد: اگر کسی در راه خدا و برای پیشبرد اهداف ملت و کشورش مقاومت کند بی‌شک دارای آجری بزرگ خواهد شد.

این عالم اهل سنت تأکید کرد: اگر سختی را بپذیریم در واقع عمل صالح انجام دادیم تسلیم شدن و مقاومت نکردن جرم است و خلاصه دستورات قرآن این است که نه ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم برویم.

ماموستا کریمی با بیان اینکه در عصر حاضر الگوی مقاومت در جهان امام خمینی(ره) است؛ گفت: یک ویژگی مهم امام راحل این بود که ملت بزرگ ایران را با واژه مقاومت آشنا کرد و شاید خیلی از کشورها بگویند مقاومت می‌کنیم اما در عمل نمی‌توانند مقاومت را عملی کنند.

وی عنوان کرد: امام بزرگوار به ملت بزرگ ایران و کل جهانیان نشان داد که زیر سلطه مستکبران نروند و مقاومت کنند تا زیر بار ذلت نروند.

امام جمعه موقت بانه افزود: بعضی تصور می‌کنند که چون دشمنان دارای تجهیزات نظامی مدرن هستند نمی‌توان مقاومت کرد در حالی که مقاومت عملی جاری و ساری در لبنان، فلسطین، یمن، شمال آفریقا، سوریه و عراق توجه کرد درمی‌یابیم که مقاومت فقط با تجهیزات ممکن نمی‌شود بلکه ایمان به خدا و روحیه‌ی جهادی پایه و اساس آن است.

ماموستا کریمی اضافه کرد: مردم فلسطین سالیان درازی مقاومت کردند و امروز مردم جهان شاهد این استقامت و مقامت چندین ساله است و پیروز میدان مردم فلسطین هستند.

وی بیان کرد: امروز که دشمن چشمش به دنبال تضعیف روحیه جهادی در بین جوانان مسلمان است و مسجد را نشانه گرفته است؛ لذا باید مساجد را تقویت کنیم چرا که بزرگترین پایگاه فرهنگی و مکان مناسب برای تبیین جهاد تبیین مسجد است.

امام جمعه موقت بانه اظهار داشت: کارهای اصلاح و تربیتی، مجالس گوناگون، همراه با آموزش‌های دینی چیزهای مهمی است که نباید دست کم گرفت و مسجد نسبت به فضای مجازی و صدا و سیما دارای تأثیرات بیشتری است.

ماموستا کریمی گفت: مخاطبان مسجد دارای روحیه پذیری بیشتری هستند، مسجد هسته مقاومت است پایگاه بزرگ بسیج فرهنگی به گفته مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسجد خوب کار کند و این تشکیلات بزرگ به کار گرفته شود  تأثیر بیشتری دارد که مقاومت فرهنگی، مقاومت سیاسی و در جای خود مقاومت امنیتی و نظامی در جای خود است.

این عالم اهل سنت اذعان کرد: تجربه ثابت کرده حتی مقاومت اگر طولانی شود هم در نهایت منجر به پیروزی می‌شود و نتیجه می‌دهد و از خداوند منان ضمن آرزوی موفقیت برای خدمتگزاران واقعی خواستار این هستم که خداوند در زنده نگه داشتن مقاومت بین ملت‌ها به همه ملل توفیق بخشد.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت امروز باید در بین ملت های اسلامی زنده بماند؛ چون مقاومت یعنی استقلال هر ملتی و حاکمیت بدون استکبار که ایران اسلامی نمونه بارز این استقامت است.

امام جمعه موقت بانه در پایان یادآور شد: ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برگشت امام راحل با مقاومت استقلال را جایگزین ذلت و استبداد کردند.

انتهای پیام/

نظر شما