شناسهٔ خبر: 67683599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

عالم اهل سنت در گفت و گو با تقریب:

نهضت حسینی الگوی ظلم ستیزی است

ماموستا جلال مرادی با بیان اینکه مقاومت هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود؛ عنوان کرد: نهضت حسینی الگوی ظلم ستیزی است نه تنها در زمان خود بلکه در همه اعصار این روحیه ظلم ستیزی نهفته است و مردم با تفکر حسینی و قیام وی در هر جایی به مقابله با ظلم می‌پردازند.

صاحب‌خبر -
ماموستا جلال مرادی امام جمعه موقت اهل سنت قروه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بر عاشقان و رهروان آن حضرت، اظهار داشت: تأکید بر محبت بر اهل بیت علیهم السلام بر مسلمانان واجب است و در سوره مبارکه شورا هم خداوند بر این امر تأکید دارد.

وی افزود: پیامبر اسلام هم همین انتظار را از مسلمانان دارند یک اصل ضروری و مهم که امام شافعی هم با قسم دادن پروردگار بر عشق اهل بیت علیهم السلام  تقاضای دادن نامه عمل در دست راست را داشتند.

ماموستا مرادی ادامه داد: اوج اخلاص امام شافعی به خاندان نبوت در اشعار ایشان تبلور داشت.

وی افزود: تربیت جوانان و کودکان بر اساس عشق به خاندان پیامبر (ص) یک واجب دینی است که باید مسلمانان از آن پیروی کنند.

ماموستا مرادی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) هم مؤمنان را به تعلیم و تربیت قرآنی و نهادینه کردن محبت اهل بیت علیهم السلام در وجود فرزندانشان تشویق  کردند تا بتوان در آینده مثل امام حسین (ع) در دفاع از حق و داشتن شهامت و استقامت و روحیه شهادت طلبی در دفاع از اسلام و قران سرآمد باشند.

وی گفت: نهضت حسینی الگوی ظلم ستیز است نه تنها در زمان خود بلکه در همه اعصار این روحیه ظلم ستیزی نهفته می باشد و مردم با تفکر حسینی و قیام وی در هر جایی به مقابله با ظلم می‌پردازند.

مقاومت هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود

ماموستا مرادی عنوان کرد: حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) درس بزرگی به تاریخ داد اینکه نسبت به خرافات و بدعت ها و ظلم‌های موجود ایستادگی کردند و زیر بار آن نرفتند و همین می‌تواند روحیه جوانان را متأثر کند.

وی گفت: در ۸ سال جنگ تحمیلی ما جوانان با شعار عاشورایی و برگرفته از همین فرهنگ با دشمنان جنگیدند.

ماموستا مرادی بیان کرد: شعرا و نویسندگان و هنرمندان هم متأثر از همین ادبیات حسینی (ع) به خلق آثار فاخر روی آوردند.

ظلم رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین تداعی کننده روز عاشورا و واقعه کربلا است

وی یادآور کرد: رژیم اسرائیل با ظلمی که در حق مردم بی‌دفاع فلسطین کرد یادآور و تداعی کننده روز عاشورا و واقعه کربلا است و این شور حسینی تأثیرات مهمی در افکار عمومی جهانیان داشته و جنبش‌های زیادی از این واقعه سرگرفته است.

ماموستا مرادی اذعان کرد: این واقعه موجب تحول در جهان شده و جوانان ما رهبری حسنه و الگوی نمونه دارند؛ امام حسین(ع) یک الگوی مناسب و سیره ایشان یک تحول روحی برای جوانان است.

روحیه وفای به عهد امام حسین (ع) در جوانان تقویت شود

وی گفت: امام حسین(ع) با حرکت از مدینه به عراق وفای به عهد کردند و این روحیه باید در بین جوانان تقویت شود و تمام ارزش‌های اخلاقی مورد تأیید اسلام باید بیشتر به آنها بها داده شود.

ماموستا مرادی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) محبت به اهل بیت را موجب شفاعت در قیامت دانستند و همین حب اهل بیت علیهم السلام ذخیره و وسیله‌ای برای نزدیکی به خداشناسی است.

انتهای پیام/

نظر شما