شناسهٔ خبر: 3508890 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از جرم؛ محور همکاری بهزیستی و قوه قضاییه

گروه جامعه: سازمان بهزیستی کشور و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با هدف تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از جرم تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سند همکاری مشترک مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سازمان بهزیستی کشور با هدف تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرم امروز یک‌شنبه 19 بهمن ماه با حضور مسئولان ارشد این نهاد به امضاء رسید.
در این مراسم محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه یکی از دستگاه‌های اصلی همکار با قوه قضاییه در امر پیشگیری از جرم سازمان بهزیستی است، عنوان کرد: همکاری‌های جدی و مطلوبی در این خصوص بین دو نهاد وجود دارد خصوصاً در حوزه‌های پیشگیری‌های اجتماعی از جمله خشونت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرتبط با فضای مجازی و آسیب‌هایی همانند طلاق و پیشگیری‌های رشد‌مدار.
وی با تأکید بر اینکه به دلیل اهداف مشترک باید برنامه‌هایی مشترکی میان بهزیستی و قوه قضاییه ایجاد شود، گفت: در این مسیر توافق‌نامه‌هایی به عنوان راهبرد و خطوط اصلی همکاری برای اجرا توسط مدیران میانی طراحی و اجرا می‌شود.
الفت در ادامه گفت: سازمان بهزیستی متولی جدی در مباحث اجتماعی و آسیب‌ها است و قسمتی از فعالیت‌های کلی این نهاد به امر پیشگیری اختصاص دارد و معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه هم بر اساس قانون می‌تواند به عنوان مرجعیت پیگیری از جرم معرفی کرد. در اصل قوه قضاییه می‌تواند نقطه اتصال اقدامات بین متولیان امور پیشگیری باشد.
وی در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد تفاهم‌نامه همکاری امضاء شده بین دو نهاد موجب اقدامات هماهنگ دستگاه‌ها شده و از این همکاری مردم منتفع شوند و نظم و استحکام به خانواده‌ها بازگردد.
همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز به همکاری‌های خوب میان سازمان بهزیستی و قوه قضاییه اشاره و اظهار کرد: سند همکاری که قرار است بین دو نهاد به امضاء برسد سند جامع و کاملی است و بهزیستی از تمام شبکه و ظرفیت خود استفاده می‌کند تا نگرانی‌های دغدغه مقام معظم رهبری  در چند حوزه را نصب‌العین اقدامات خود قرار دهد از جمله مبحث خانواده که به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دارد.
وی ادامه داد: تحکیم خانواده را با آموزش‌های میدانی به پیش‌خواهیم برد و فرزند‌پروری، پیشگیری از طلاق، آموزش زندگی بعد از طلاق و ... به عنوان فصول مشترک اقدامات سازمان بهزیستی و قوه قضاییه در این سند مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس سازمان بهزیستی به اجرای طرح بشیر با محور پیشگیری از طلاق با فعالیت هزارو 300 مرکز مشاوره و 850 کلنیک دولتی و غیر دولتی نیز اشاره و تصریح کرد: در اجرای این طرح سهم عمده‌ای به قوه قضاییه اختصاص داده شده است.
وی به فعالیت‌های سازمان بهزیستی در خصوص پیشگیری و درمان اعتیاد نیز اشاره و اذعان کرد: بیش از 90 درصد فعالیت‌های صورت گرفته در کشور در حوزه اعتیاد توسط بهزیستی صورت می‌گیرد و ما با فعالیت هزارو 360 سازمان مردم نهاد ظرفیت عظیمی که حاصل 30 سال مددکاری اجتماعی در کشور است را در اختیار داریم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان عنوان کرد: سال گذشته 700 میلیارد تومان مشارکت مردمی در خصوص فعالیت‌های بهزیستی صورت رگفته است و گروه‌های طب پیشگیری و اجتماعی فعال شده‌اند و خیرین نیز برای همکاری در حوزه پیشگیری اعلام آمادگی کرد‌هاند.
به گزارش ایکنا،  مجید رضازاده، رئیس جدید مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی نیز در پایان به مفاد این تافهم نامه اشاره و اعلام کرد: برای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق باید اقدامت پیشگیرانه زودتر آغاز شود چرا که لاگر منتظر بمانیم تا افراد متقاضی طلاق شوند و بعد مداخله صورت گیرد، مداخله کمتر تأثیرگذار خواهد بود بر همین اساس آموزش مهارت‌های ازدواج، مهارت‌های زندگی مشترک، مهارت‌های فرزند‌پروری در این تفاهم‌نامه مد نظر قرار دارد.

نظر شما