شناسهٔ خبر: 35084358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش شمار قربانیان حمله ائتلاف سعودی به زندان «المقصوف» یمن

تهران - ایرنا- شمار قربانیان حمله امروز (یکشنبه) ائتلاف سعودی به زندان "المقصوف" یمن به 50 کشته و 100 زخمی رسید.

صاحب‌خبر -

شبکه خبری "المسیره" به نقل از وزارت بهداشت یمن این خبر را اعلام کرد.  

در همین راستا "یوسف الحاضری" سخنگوی وزارت بهداشت یمن تاکید کرد که قرار است صلیب سرخ برای امدادرسانی در محل حادثه حاضر شود.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصار الله یمن نیز در واکنش به این حملات در صفحه شخصی خود در تلگرام نوشت: ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی جنایتی شنیع در حق زندانیان در استان "ذمار" انجام دادند و آن ها این منطقه را در حالی هدف حملات خود قرار دادند که می دانستند این منطقه محل اقامت مردم است.

پیش تر «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن بامداد اعلام کرده بود که ائتلاف سعودی زندان «المقصوف» واقع در استان ذمار را بمباران کرده است.

عبدالقادر المرتضی افزود: در زندان المقصوف دهها تن از اسرای دشمن نگهداری می شد که تاکنون شماری در این حمله هوایی کشته یا زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف سعودی دستکم هفت نوبت استان ذمار را بمباران کردند.

جنگنده بمب افکن های عربستان همچنین شنبه شب در ۱۱ نوبت شهرستان «حرض» واقع در استان حجه یمن را بمباران کردند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش هزاران  یمنی به شهادت رسیده اند. 

برچسب‌ها:

نظر شما