شناسهٔ خبر: 35099820 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۱۰۰ کشته در حمله هوایی عربستان به کمپ اسرای یمنی

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی : رژیم سعودی در ادامه تجاوزات وحشیانه خود ، کمپ اسرای یمنی «المقصوف» در استان «ذمار» این کشور را هدف حملات هوایی سنگین قرار داد که به کشته شدن دست کم ۱۰۰ تن و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر انجامید.

«عبدالقادر مرتضی»، رئیس کمیته ملی امور اسرا در یمن اعلام کرد: جنگنده‌های عربستان کمپ «المقصوف» ، محل نگهداری اسرای جنگی و مزدوران به اسارت گرفته شده توسط انصارالله را بمباران کردند که به کشته شدن دست کم ۱۰۰ تن و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، این مقام یمنی گفت: در این زندان صدها نفر از مزدوران و اسرا محبوس بودند و سرنوشت بسیاری از آنها همچنان نامشخص است و تیم‌های امداد به دلیل شدت بمباران نتوانستند به این مکان برسند.‌ وی ادامه داد: کمپ «المقصوف»برای ائتلاف سعودی و کمیته بین‌المللی «صلیب سرخ » شناخته شده بود و صلیب سرخ چندین بار از آن بازدید کرده است.«عبدالقادر مرتضی» سپس ائتلاف متجاوز و در رأس آن عربستان سعودی و امارات را مسئول کامل هدف قرار دادن این زندان دانست و گفت: جنگنده های عربستان ۱۴ موشک به این کمپ شلیک کرده‌اند.در همین حال، «‌محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به حمله مرگبار ائتلاف سعودی به کمپ اسرای جنگی در استان «ذمار» یمن واکنش نشان داد و اعلام کرد: جنایت ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه زندانی در «ذمار» ، بر «خوی وحشیگری» این ائتلاف تأکید کرد.‌همزمان، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز بمباران کمپ اسرا در استان «ذمار» یمن از سوی جنگنده‌های سعودی را محکوم کرد.«سید عباس موسوی» با اشاره به اینکه این کمپ، مورد شناسایی جمعیت صلیب سرخ قرار گرفته بود و نمایندگان آن جمعیت نیز چندین بار از آن مکان بازدید کرده بودند، گفت : بمباران کمپ اسرا جدیدترین جنایت جنگی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن است و صفحه دیگری بر جنایات متجاوزان می افزاید.

وی با اظهار تاسف از این جنایت جدید عربستان سعودی افزود: این جنایات با سلاح های آمریکایی و بعضی کشورهای غربی توسط متجاوزین نظامی به یمن صورت می گیرد و مطمئنا مردم یمن این کشورها را شریک و پاسخگوی این جنایات می دانند. از طرفی، همزمان با این جنایت تازه، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز ۱۱ بار به شهر «حرض» و استان «حجه» واقع در شمال غربی یمن حمله کردند . ائتلاف سعودی همچنین بیش از ۲۵ موشک به سمت منازل مسکونی غیرنظامیان یمنی در شهر محاصره شده «الدریهمی»، در غرب یمن شلیک کرد.

در چنین شرایطی ارتش و انصارالله یمن در واکنش به تداوم و تشدید جنایت رژیم سعودی، با سه فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» ، مواضع ارتش این رژیم در گذرگاه «عُلب»، واقع در استان « عسیر» عربستان را در هم کوبیدند که چندین کشته و زخمی در میان متجاوزان بر جا گذاشت. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین با دو فروند موشک «زلزال‌۱» مواضع مزدوران ارتش سعودی در غرب «حیران» را هدف قرار دادند. نیروهای ارتش و انصارالله یمن تعدادی از مقرهای ائتلاف سعودی در جبهه «سلبه»، واقع‌ در بخش «خب» و «الشعف» در استان «الجوف» را نیز به کنترل خود درآوردند. در همین حال، شبه‌نظامیان و مزدورانی که عربستان آنها را برای حفظ مرز جنوبی خود در برابر ارتش یمن اجیر کرده بود، با برپایی تظاهراتی گسترده خواستار بازگشت به استان‌هایشان شدند.

نظر شما