شناسهٔ خبر: 3507152 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جام تختی جزو سه تورنمنت برتر کشتی جهان است

علیرضا رضایی: هنوز برای جام تختی اسپانسر پیدا نکرده‌ایم

سخنگوی فدراسیون کشتی از رقابت 300 کشتی‌گیر داخلی و خارجی در جام جهان پهلوان تختی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی فدراسیون کشتی از رقابت 300 کشتی‌گیر داخلی و خارجی در جام جهان پهلوان تختی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، علیرضا رضایی در نشست خبری جام تختی که امروز یکشنبه 19 بهمن در سالن جلسات شهید هادیان کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: جایگاه والای ورزش کشتی استان کرمانشاه بر هیچ کسی پوشیده نیست و همگان می‌دانند که کرمانشاه از اصلی‌ترین قطب‌های کشتی در ایران است.

وی ادامه داد: جام تختی قدیمی‌ترین تورنمنت ورزشی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است و به همین دلیل از جایگاه ویژه‌ای در تقویم فدراسیون کشتی و همچنین تقویم فیلا برخوردار است، لذا برگزاری باشکوه این مسابقات از هرچیز دیگری برای ما مهمتر است.

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: برای برگزاری چنین مسابقاتی که از سطح بسیار بالایی در عرصه بین‌المللی برخوردار است باید علاوه بر مسئولین هیات کشتی و اداره کل ورزش و جوانان، مدیریت ارشد استان نیز پا پیش بگذارند و همه تلاش کنند این مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

رضایی تصریح کرد: برای برگزاری این مسابقات در استان کرمانشاه تاکنون جلسات بسیاری با مدیریت ارشد این استان برگزار کرده و آنها نیز قول مساعدت در برگزاری این مسابقات را داده‌اند و ما همچنان منتظر مساعدتهای بیشتر مسئولین ارشد استان کرمانشاه هستیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 20 کشور برای حضور در این تورنمنت بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: از 45 کشور دنیا برای حضور در جام تختی دعوت به عمل آمد که تاکنون 20 کشور اعلام آمادگی کرده‌اند و ما همچنان منتظریم که در روزهای آینده تعداد کشورهای شرکت کننده در این مسابقات بیشتر شود.

این مقام مسئول در فدراسیون کشتی تاکید کرد: جام جهان پهلوان تختی جزو سه تورنمنت برتر کشتی جهان در زمینه حضور متعدد کشورهای خارجی است.

سخنگوی فدراسیون کشتی با بیان اینکه در هر وزن 5 تا 6 کشتی گیر ایرانی حضور خواهد داشت، اظهارکرد: بیش از 300 کشتی‌گیر داخلی و خارجی در سه رشته آزاد، فرنگی و پهلوانی در جام جهان پهلوان تختی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رضایی با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی در جام تختی، گفت: با توجه به تاکید اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر اینکه تمامی مسابقات کشتی بومی محلی باید زیرنظر فدراسیون‌های کشتی کشورها برگزار شود و همچنین تاکید بر خارج کردن کشتی از انحصار دو رشته آزاد و فرنگی، تصمیم گرفتیم که در جام تختی برای اولین بار مسابقات کشتی پهلوانی را نیز برگزار کنیم که بسیار مورد استقبال اتحادیه جهانی کشتی نیز قرار گرفت.

این مقام مسئول در فدراسیون کشتی در خصوص قیمت بلیط این مسابقات برای تماشاچیان، افزود: ما همیشه در فدراسیون کشتی تلاشمان بر این بوده که تمامی مسابقات کشتی را بگونه ای برگزار کنیم که حضور تماشاچیان در سالن ها رایگان باشد و هیچ گونه بلیط فروشی نداشته باشیم، اما به دلیل هزینه‌هایی که هیات کشتی و اداره کل ورزش و جوانان استان انجام داده اند، فدراسیون کشتی در این زمینه ورود پیدا نکرده و شرایط بلیط فروشی را به مسئولین استان واگذار کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: مسابقات جام جهان پهلوان تختی همواره از اصلی‌ترین ملاک‌های فدراسیون کشتی برای انتخابی تیم ملی بوده و در این دوره از مسابقات نیز چنین خواهد بود.

رضایی یادآور شد: در خلال برگزاری جام تختی در نظر داریم مراسمی در راستای تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان کشتی استان کرمانشاه برگزار کنیم، چراکه این استان دارای بزرگان و پیشکسوتان بسیاری در عرصه کشتی است.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون کشتی منابع مالی بسیار محدودی را در اختیار دارد و هنوز هم نتوانسته‌ایم اسپانسری برای جام تختی پیدا کنیم و از سویی دیگر تاکنون کمکی که قرار بوده به فدراسیون بشود، محقق نشده که انتظار داریم ظرف چند روز آینده این کمک ها انجام شود تا شاهد برگزاری مسابقاتی با کیفیت در استان کرمانشاه باشیم.

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: مسابقات جام تختی در دو رشته آزاد و فرنگی به صورت همزمان برگزار می‌شود، به نحوی که چهار وزن اول هر دو رشته در روز اول (پنجشنبه 23 بهمن) و اوزان بعدی به همراه مسابقات تک وزن کشتی پهلوانی نیز در روز دوم (جمعه 24 بهمن ماه) در سالن شش هزار نفری امام (ره) کرمانشاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما