شناسهٔ خبر: 35030373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تظاهرات انگلیسی‌ها مقابل پارلمان این کشور در اعتراض به تصمیم جنجالی بوریس جانسون

صد‌ها انگلیسی در اعتراض به تصمیم بوریس جانسون در خصوص تعلیق پارلمان این کشور تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری فرانس ۲۴ در گزارشی با عنوان «مکانی نمادین برای تظاهرات خودجوش» گزارش داد: صد‌ها نفر در اعتراض به تعلیق پارلمان انگلیس از دومین هفته سپتامبر تا ۱۴ اکتبر در برابر پارلمان انگلیس تظاهرات کردند.

بوریس جانسون این تصمیم را گرفته است. مخالفان او را متهم می‌کنند که قصد دارد مانع بحث‌های پارلمان درباره برکسیت شود که قرار است در تاریخ ۳۱ اکتبر عملی شود.

جرمی کوربین، رهبر مخالفان انگلیس در این خصوص گفت: «او از چه اینقدر می‌ترسد که حتی تا تعلیق پارلمان پیش می‌رود؟ می‌خواهد مانع بحث‌های نمایندگان در این مورد (برکسیت) شود؟ وقتی پارلمان هفته آینده (با پایان تعطیلات تابستانی) دوباره تشکیل جلسه دهد اولین کاری که خواهیم کرد این است که به صورت قانونی از اجرای این برنامه او جلوگیری کنیم، در گام دوم طرح استیضاح او را ارائه خواهیم کرد».

بیشتر بخوانید: یک میلیون امضا پای طومار مخالفت با تعلیق پارلمان انگلیس

اما برای موفقیت در این کار، اعضای حزب محافظه کار بوریس جانسون هم باید از استیضاح او حمایت کنند. اگر طرح استیضاح موفق باشد انتخابات زودهنگام باید هرچه سریعتر و تا قبل از زمان برکسیت در ۳۱ اکتبر برگزار شود.

اسکات لوکاس، استاد دانشگاه بیرمنگام در این خصوص گفت: «چیزی که داریم ترکیبی از یک بحران سیاسی بی سابقه، بین نهاد اجرایی و پارلمان و یک بحران اقتصادی محتمل است و بوریس جانسون راه حلی برای این بحران ترکیبی ندارد، او فقط در قدرت مانده و بر این موضوع اصرار دارد».

به اعتقاد برخی‌ها تعلیق پارلمان تنها وسیله‌ای برای فشار آوردن بر نمایندگان است که هدف از آن مجبور کردن آن‌ها به حمایت از متن توافق برکسیتی است که بوریس جانسون قصد دارد در باره آن با بروکسل مذاکره کند. اما به گفته منتقدان، متن مزبور برای اروپایی‌ها قابل قبول نخواهد بود و خطر خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما