شناسهٔ خبر: 35001836 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد:

نخستین جشنواره الگوهای برتر تدریس سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد با تجلیل از برگزیدگان در یاسوج پایان یافت

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:در این جشنواره پس از اعلام فراخوان 204طرح از 13شهرستان ومنطقه استان به دبیرخانه ارسال که پس از ارزیابی 40طرح بعنوان برگزیده انتخاب شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد؛هادی زارع پور گفت: در ارزیابی وداوری نهایی10درصد الگوهای ارائه شده در بخشهای معارف-علوم تجربی-ریاضی وادبیات بعنوان برتر انتخاب شدند.

وی گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی برای ارائه توانمندی آموزش دهندگان سواداموزی از طریق الگوهای نوین وبرتر در تدریس بزرگسالان است.

مدیر پژوهش وتولید محتوای سازمان نهضت سوادآموزی کشور هم گفت: انتخاب داوران و ارتقاء سطح داوری-استفاده از سوادآموزان در تدریس- استفاده مناسب آموزش دهندگان از وسایل کمک آموزشی و مشارکت حداکثری آموزش دهندگان از توانمندیها وجلوه های ویژه برگزاری این جشنواره در کهگیلویه وبویراحمد است.

احمد خاک زاد گفت: جشنواره الگوهای برتر تدریس با هدف ایجاد انگیزه و اعتماد بنفس- ایجاد و بهبود مهارتهای شغلی در آموزش دهنده ها برای ارایه درست خدمات سوادآموزی ونمایش توانمندی وخلاقیت آموزش دهندگان برگزار می شود.

وی گفت: مولفه های انجام درست فعالیت های سوادآموزی مستلزم ارتقای دانش، ایجاد مهارت و استفاده درست از محتوای آموزشی به عنوان ابزار است.

وی گفت: استفاده و بهره برداری از170عنوان کتاب به عنوان ابزار ارایه خدمات سوادآموزی در طرح و برنامه مختلف سازمان نشان دهنده نقش و جایگاه انحصاری آنها در ایجاد، تقویت و تعمیق مهارت سواد و اجزای آن است .

مدیر پژوهش وتولید محتوای سازمان نهضت سوادآموزی کشور ادامه داد که33 عنوان از این تعداد فقط مربوط به دوره سوادآموزی است.

خاک زاد افزود: آموزش دهندگان برای انتقال پیام های آموزشی در بین مخاطبان خود باید بگونه ای برنامه ریزی کنند تا مفاهیم و مضامین آموزشی را با تجربه سوادآموزان خود گره بزنند و از مصادیق  عینی و کار بردی زندگی روز مره استفاده نمایند . 

ایشان تلاش آموزش دهندگان برای نظام یافتگی تجارب سوادآموزان را مبنایی اساسی در آموزش و یادگیری مهارت سواد دانستند .

وی گفت: فعالیتهای مطلوب وکیفیت بخش سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد نتیجه  حمایت و نگاه مثبت مدیرکل محترم و  برنامه ریزی عالمانه معاون محترم سوادآموزی و  اهتمام جدی همکاران در این حوزه است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: نخستین جشنواره الگوهای برتر تدریس با ارائه تدریس عملی آموزش دهنده ها در2گروه داوری وبه مدت 2روز در یاسوج برگزار شد.

سیدحمدالله خواهش نیک گفت: بیشترین آثار ارائه شده مربوط به گچساران-دنا-بویراحمد ودهدشت است.

وی گفت: در این جشنواره پس از ارائه عملی تدریسها خانم ها زهرا موسوی پور –فاطمه کاظمی وحمیده طاهری از گچساران-ثریا باقری از لوداب-کلثوم سجادی از بویراحمدوآقای علی سینایی به عنوان برترین ها انتخاب شدند.

نظر شما