شناسهٔ خبر: 34984141 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اطلاعیه دفتر رئیس جمهور درباره چه اتفاقی بود؟/ پوشش نامناسب باز هم دردسرساز شد!

باز هم ظواهر و پوشش نامناسب دردسرساز شده و به رغم اینکه در مراسم ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت های روستایی، توضیحات زیادی از سوی رئیس جمهور و وزیران در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی و دولت های مختلف در جهت آبادانی روستاها داده شد، سخنان رئیس جمهور در خصوص «مذاکره» و همچنین حواشی مانند پوشش نامناسب همه این مسائل را به حاشیه برد...

صاحب‌خبر -

صبح روز گذشته، مراسم ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت های روستایی با حضور حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد. در این جلسه، رئیس جمهور حرف از مذاکره به نفع مردم زد، ولی به شرط پایبندی طرف مقابل به تعهدات و برداشته شدن تحریم های ظالمانه و این موضوع به طور گسترده در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب پیدا کرد؛ اما جدای از اصل ماجرا، این مراسم حاشیه هایی هم به همراه داشت که مورد توجه برخی رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از رسانه ها در خصوص عکس های منتشره از برخی زنان حاضر در این مراسم و پوشش آنها، نوشت: پس از پایان مراسم، عکس‌های منتشره از مراسم ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت های روستایی، موجی از انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت. منتقدین معتقدند مراسم ارائه دستاوردهای دولت به حاشیه کشیده شده و شئونات اسلامی- ایرانی در پوشش برخی شرکت کنندگان در مراسم آن هم در حضور رئیس جمهور رعایت نشده است.

هرچند در این مراسم، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد اسلامی وزیر راه مسکن و شهرسازی و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و تعداد دیگری از مسئولان دولتی رئیس جمهور را همراهی می‌کردند و در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی دولت برای آبادانی روستاها توضیح می دادند، سخنان روحانی و حواشی این مراسم اقدامات انجام شده و توضیحات وزیران را به حاشیه راند.

یک روز بعد از انتشار این اخبار و انتقاد برخی رسانه ها به پوشش بعضی زنان حاضر در مراسم ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت های روستایی، روابط عمومی دفتر رئیس جمهور با صدور اطلاعیه ای، در خصوص پوشش نامناسب برخی میهمانان در مراسم دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی توضیح داد.

ریاست جمهوری: دعوت میهمانان با ما نبود، اما باز هم تذکر دادیم

در این اطلاعیه آمده است: در پی انعکاس برخی مطالب رسانه ای در خصوص پوشش نامناسب و حاشیه ساز تعداد معدودی از حاضران در همایش «ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت های روستایی»، روابط عمومی ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای، توضیحاتی ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «انتخاب و دعوت میهمانان همایش یاد شده، از سوی نهادهای صنفی و محلی مرتبط با موضوع برنامه انجام شده و دفتر و نهاد ریاست جمهوری در این مرحله نقشی نداشته است. در عین حال برگزارکنندگان همایش پیش و در حین اجلاس، به میهمانان همایش، در خصوص رعایت شئونات اسلامی و فرهنگی در حوزه پوشش، تذکر داده بودند.»

روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری همچنین با تأکید بر اینکه «بیش از هزار نفر از روستائیان عزیز از سراسر کشور به این مراسم دعوت شده بودند که با پوشش‌های متنوع و گوناگون متناسب با فرهنگ خود در سالن همایش حضور داشتند»، افزوده است: بخشی از میهمانان برنامه از جامعه محترم اقلیت‌های مذهبی کشور و با تن‌پوش سنتی و محلی خود در مراسم حاضر شده بودند که قبل از آغاز برنامه به طبقه دوم سالن راهنمایی شدند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: با وجود همه این موارد، ضمن قدردانی از حساسیت دلسوزان نسبت به رعایت کامل موازین شرعی و فرهنگی و به ویژه حجاب اسلامی، مسأله به وجود آمده قابل اغماض نبوده و دستور پیگیری و برخورد با خاطیان صادر شده است.

با این توضیحات می توان این گونه گفت که باز هم ظواهر و پوشش نامناسب دردسرساز شده و به رغم اینکه در مراسم ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت های روستایی توضیحات زیادی از سوی رئیس جمهور و وزیران در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی و دولت های مختلف در جهت آبادانی روستاها داده شد، اما سخنان رئیس جمهور در خصوص «مذاکره» و همچنین حواشی مانند پوشش نامناسب همه این مسائل را به حاشیه برد.

نظر شما