شناسهٔ خبر: 35000114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

کیهان: بانوان بدپوشش در مراسم رسمی سخنرانی رئیس‌جمهور چه می‌کنند؟!+عکس/اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهور

'آیا با فرض اینکه این زنان روستایی هم باشند، باید به صرف روستایی بودن با هر پوشش و وضعیتی در یک مراسم رسمی تحت عنوان دستاوردهای روستائیان حضور پیدا کنند؟!'

صاحب‌خبر -

روزنامه کیهان در واکنش به لباس محلی زنان در همایش ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیر ساخت های روستایی نوشت: مشخص نیست این نوع پوشش‌های غیر متعارف مربوط به زنان روستایی کدام مناطق است که تا کنون در مراسمات بومی و مرتبط با روستائیان دیده نشده است.

آیا با فرض اینکه این زنان روستایی هم باشند، باید به صرف روستایی بودن با هر پوشش و وضعیتی در یک مراسم رسمی تحت عنوان دستاوردهای روستائیان حضور پیدا کنند؟!

اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهور درباره پوشش نامناسب برخی میهمانان یک مراسم

دستور برخورد با خاطیان صادر شده است !


روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور درباره پوشش نامناسب برخی میهمانان یک مراسم،‌ اطلاعیه صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است:

- انتخاب و دعوت میهمانان همایش یاد شده، از سوی نهادهای صنفی و محلی مرتبط با موضوع برنامه انجام شده و دفتر و نهاد ریاست جمهوری در این مرحله نقشی نداشته است. در عین حال برگزارکنندگان همایش پیش و در حین اجلاس، به میهمانان همایش، در خصوص رعایت شئونات اسلامی و فرهنگی در حوزه پوشش، تذکر داده بودند.

- بیش از هزار نفر از روستائیان عزیز از سراسر کشور به این مراسم دعوت شده بودند که با پوشش‌های متنوع و گوناگون متناسب با فرهنگ خود در سالن همایش حضور داشتند

- بخشی از میهمانان برنامه از جامعه محترم اقلیت‌های مذهبی کشور بودند و با تن‌پوش سنتی و محلی خود در مراسم حاضر شده بودند که قبل از آغاز برنامه به طبقه دوم سالن راهنمایی شدند.  

- با وجود همه این موارد، ضمن تقدیر از حساسیت دلسوزان نسبت به رعایت کامل موازین شرعی و فرهنگی و بویژه حجاب اسلامی، مساله بوجود آمده قابل اغماض نبوده و دستور پیگیری و برخورد با خاطیان صادر شده است.

نظر شما