شناسهٔ خبر: 34944917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نخستین روز هفته دولت در خراسان‌جنوبی؛ از توصیه آیت‌الله عبادی به دولتی‌ها تا هدیه استاندار به «ذکری»

دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نام‌گذاری شده، هفته‌ای که مدیران دولتی کارنامه کاری خود را به مردم نشان و هر ساله شاهد افتتاح و یا کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی و خدماتی ریز و درشتی در استان خراسان‌جنوبی طی این هفته هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هفته دولت یادآور فداکاری‌‏های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر و  تبلور خدمت صادقانه و تلاش خالصانه دلیرمردانی است که با پشتکار برگ زرینی از تاریخ خدمت‌رسانی انقلاب اسلامی را رقم زدند تا طبق فرموده امام خمینی(ره)، تجلی شرافت خدمت به خلق خدا را کسب و در این مسیر دشوار طبق بیانات رهبری قدردان نعمت خدمتگزاری به مردم شوند.

دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نام‌گذاری شده، هفته‌ای که مدیران دولتی کارنامه کاری خود را برشمرده و هر ساله شاهد افتتاح و یا کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی و خدماتی ریز و درشتی در استان خراسان‌جنوبی طی این هفته هستیم.

اعضای شورای اداری شهرستان بیرجند به مناسبت آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار و گفت‌وگو کردند.

توصیه آیت‌الله عبادی به مسؤولان

آیت‌الله سید علیرضاعبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در جامعه می‌توان از چهره مردم فهمید که نسبت به وضع موجود چقدر رضایت دارند، گفت: چهره و قیافه مردم رضایت را نشان می‌دهد اگر امور درست و به نفع مردم اداره و مردم خوشحال و خرسند باشند چهره آن‌ها شاداب است اما اگر شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد که مردم از امور ناراضی باشند در چهره آن ها  ناامیدی، سردرگمی و گرفتاری دیده‌ می‌شود و مشخص است مردم رضایت ندارند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر اسوه خدمت‌رسانی به مردم و تعهد انقلابی هستند خطاب به مسؤولان، متذکر شد: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی باید با الگو گرفتن از این شهیدان در خدمت و مدیریت امور به گونه‌ای عمل کنند که در دنیا و آخرت روسفید باشند.

حضور استاندار در شهرستان مرزی درمیان

همچنین استاندار خراسان‌جنوبی به منظور افتتاح چندین طرح عمرانی و زیربنایی به شهرستان درمیان سفر کرد. معتمدیان در بدو ورود به شهر قهستان شهرستان درمیان با حضور در مزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

افتتاح طرح روکش آسفالت گرم بخشی از محور بیرجند - اسدیه اولین برنامه کاری استاندار خراسان‌جنوبی در سفر به شهرستان درمیان بود، برای اجرای این پروژه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

آخرین وضعیت روند پروژه‌های گازرسانی

طرح گازرسانی به ۱۵ روستای شهرستان با اجرای ۱۴۹ کیلومتر شبکه تغذیه و هزینه‌کرد 12 میلیارد و 200 میلیون تومان و ۱۲ واحد صنعتی و تولیدی شهرستان درمیان در نخستین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید.

عملیات گازرسانی به شهرستان درمیان کمتر از سه سال پیش آغاز شده‌ و در بخش شهری 100 درصد و در بخش روستایی ۹۱ درصد جمعیت شهرستان درمیان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

گازرسانی به پنج روستای درمیان که در سفر شهرستانی استاندار بر آن تأکید شد شروع می‌شود که دو میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است همچنین گازرسانی به هفت روستای درمیان در دست اجرا است که چهار درصد جمعیت روستایی را در بر می‌گیرد.

نهضت گازرسانی؛ هدیه ارزشمند نظام به مردم

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی در این مراسم احیای نهضت گازرسانی را یکی از خدمات ارزشمند جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون ۶۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و تا پایان امسال این رقم به ۸۲ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان دولت دوازدهم از نعمت گاز برخوردار و مابقی نیز در دستور کار است، بیان داشت: با اتمام گازرسانی به روستاهای باقی مانده امیدواریم تا هفته دولت سال آینده جشن گازرسانی به درمیان برگزار شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه نگاه به شاخص‌های توسعه استان از اوایل انقلاب تاکنون نشان می‌دهد پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم، عنوان کرد:اوایل انقلاب حتی یک کیلومتر راه روستایی آسفالت نبود ولی اکنون بیش از شش هزار کیلومتر راه روستاهای استان از آسفالت استاندارد برخوردار است.

معتمدیان با بیان اینکه در حوزه آبرسانی، برق‌رسانی، خانه‌های بهداشت، درمانگاه‌ها و مدارس پیشرفت‌های خوبی در کشور و استان خراسان‌جنوبی رخ داده، مطرح کرد: به برکت انقلاب از ۴۰ سال گذشته تاکنون خدمات و فعالیت‌های عمرانی ارزشمندی با هدف محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور انجام شده است.

بهره‌برداری از 64 واحد مسکونی در درمیان

از دیگر برنامه‌های معتمدیان در اولین روز هفته دولت در شهرستان درمیان ۶۴ واحد مسکونی و سرویس بهداشتی در قالب طرح توانمندسازی روستاهای جلاران، ذکری و گل‌نی شهرستان درمیان به بهره‌برداری رسید.

از این تعداد واحد روستایی ۲۱ واحد در جلاران، ۳۰ واحد در ذکری و ۱۳ واحد در گل‌نی بوده است که برای این واحدها یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون تومان از محل کمک‌های بلاعوض هزینه شده است.

در این پروژه‌ها سهم کمیته امداد ۵۵ واحد بوده که برای هر واحد ۱۹ میلیون تومان کمک بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام(ره) پرداخت شده همچنین ۹ واحد نیز با مشارکت بهزیستی ساخته شده است که ۱۰ میلیون تومان از این محل هر واحد کمک بلاعوض داشته است.

زمان ساخت ۶۴ واحد مردادماه سال گذشته شروع و آبان ۹۷ به پایان رسید و تاکنون زیرساخت‌های برق و تانکر آب نیز تأمین شده که به بهره‌برداری می‌رسد.

دامداری؛ پتانسیلی در منطقه درمیان

معتمدیان در جمع مردم روستای ذکری درمیان دامداری را از پتانسیل‌ها و اولویت‌های منطقه درمیان دانست و گفت: آمادگی داریم با همکاری معاونت عمرانی در بحث تأمین دام ارزان‌قیمت، تسهیلات با شرایط مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: این امر موجب می‌شود به نقطه ای برسیم که مردم متکی به خود بوده و وابستگی مالی به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی از بین برود.

معتمدیان با بیان اینکه علی‌رغم محدویت‌ها، ضوابط و مقررات اما با مشارکت و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی شاهد تحول در این مناطق محروم هستیم، بیان داشت: سایر زیرساخت‌ها از جمله اصلاح جاده، تامین آب و غیره نیز به سرعت انجام می‌شود.

هدیه استاندار به روستائیان ذکری

وی با بیان اینکه امیدواریم اقدامات در دست اجرا به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک کند، افزود: به مناسبت هفته دولت به هر خانوار روستای ذکری ۵۰۰ هزار تومان هدیه پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس؛ همزمان با نخستین روز از هفته دولت ۱۲۱طرح عمرانی و خدماتی با هزینه‌کرد 37میلیارد و 33میلیون و 600هزار تومان در خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید.

از این تعداد 94طرح در شهرستان درمیان، 20طرح در شهرستان طبس و هفت طرح در شهرستان سربیشه افتتاح شد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود 14هزار خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/69039/ج/ر

نظر شما