شناسهٔ خبر: 34896902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روزانه 50 نفر در تصادفات رانندگی در سطح کشور کشته می‌شوند/ افزایش 30 درصدی معلولیت‌ها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در جاده‌های مواصلاتی حدود ۱۷ هزار جان باخته در سال داریم که بر این اساس، روزانه نزدیک به ۵۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند و از طرفی ۲۵۰ هزار نفر مصدوم می‌شوند و اگر ۱۰ درصد مصدومان قطع عضو شوند، سالانه ۳۰ درصد به معلولان کشور افزوده می‌‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل نجار صبح امروز در بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی جامعه ایمن در تبریز اظهار داشت: قرار بود تا در این کنفرانس سر ساعت حضور داشته باشم ولی به علت آتش‌سوزی ارسباران جلسه‌ای برگزار شد و حضور با تأخیر روبرو شد. 

وی افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، در چند دهه اخیر سطح ایمنی راه‌های مواصلاتی افزایش یافته و شیب تصادفات کمتر شده است. 

معاون وزیر کشور گفت: در جاده‌های مواصلاتی حدود ۱۷ هزار جان باخته در سال داریم که بر این اساس، روزانه نزدیک به ۵۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند و از طرفی ۲۵۰ هزار نفر مصدوم می‌شوند و اگر ۱۰ درصد مصدومان قطع عضو شوند، سالانه ۳۰ درصد به معلولان کشور افزوده می‌‌شود. 

نجار تصریح کرد: تصادفات، خروج ارز و هزینه‌های گزاف نیز در بردارد و دستگاه‌های مسوول اعم از پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر، راهداری و وزارت راه و شهرسازی در مدیریت تصادفات دخیل هستند. 

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی در کشور در محدوده شهری مسوولیت دارد و اگر قرار باشد به راه‌های مواصلاتی برای انجام عملیات برود، نیاز به مجوز دارد. 

رئیس سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: الان در تصادفات منجر به مرگ، متولی جابجایی وجود ندارد و اکثر آمبولانس‌ها زنده‌بر هستند و باید این مشکل نیز حل شود. 

نجار بیان کرد: امید است این میزان تصادفات و کشته‌ها با یک تصمیم‌گیری صحیح حل شود.

انتهای پیام/60027/م/ح

نظر شما