شناسهٔ خبر: 34893782 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

وظیفۀ تئاتر انسان سازی است

استاد زنجان پور: وظیفۀ تئاتر انسان سازی است و هنر کلا وظیفه اش آن است که در خدمت انسان سازی متفکر باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 استاد اکبر زنجان پور بازیگر پیشکسوت در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر با بیان این مطلب گفت: مسیر ورود جوانان به تئاتر و سینما درست نیست، چون بیشتر از همان ابتدا دنبال شهرت و معروف شدن هستند، اما معلمشان باید راه درست را به آن‌ها نشان دهد، چون در قبال آن‌ها مسئولیت دارد، این مسئولیت خیلی مهم است.
 
او با اشاره به این که مشکل تئاتر فقط پول نیست افزود: تئاتر را باید به اهلش و کارگردان توانا و با صلاحیت سپرد نباید هر کسی باری به هر جهت کار تئاتر کند و این تئاترهایی که اغلب می بینیم به جشن تولد می ماند تا تئاتر متفکر که مایه تاسف است.

بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر با اشاره به این که بخش عمده بازیگری در درون هنرمند اتفاق می‌افتد گفت: در هر دوره‌ای آدم‌های زیادی وارد عرصه بازیگری می‌شوند، اما به جایی نمی‌رسند و اشتباهی آمده اند و این‌ها باید کنار بروند و به دنبال شغل دیگری باشند تا عرصه برای فعالیت افراد شایسته و مناسب و موفق بازشود و آن‌ها که می‌مانند درخشان می‌شوند و باید از همین افراد حمایت کرد.
 
وظیفۀ تئاتر انسان سازی است

آقای زنجان پور شانس را هم در موفقیت بازیگران دخیل دانست و گفت: همین رابرت دنیرو اگر نقش راننده تاکسی را به او نداده بودند شاید هیچ وقت در بازیگری آنقدر موفقیت کسب نمی‌کرد که الان کسب کرده است.

این هنرمند پیشکسوت گفت: دستمزد بازیگران باید بالا باشد و در عین حال عدالانه هم باشد و بسیاری از ارقامی که ذکر می‌کنند البته به نظرم درست نیست و شایعه است.

زنجان پور گفت: دوست داشته که نقش لطفعلی خان یا آقا محمد خان قاجار را بازی کند.
 
این بازیگر پیشکسوت با اشاره به فعالیتش در عرصه دوبله و رادیو گفت:در 5 یا 6 فیلم به عنوان دوبلور حضور داشتم و به فعالیت دوبله به عنوان یک حرفه نگاه نکردم.
 
استاد زنجان پور درباره خوشبختی سینمای ایران هم گفت: اگر تبعیض ها نباشد و فیلم ساده پسند ساخته نشود و قصه ها عمیق باشد سینمای ایران می تواند خوشبخت باشد. 
<div id="video-display-embed-code_228461" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/718163/228461?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما