شناسهٔ خبر: 34886226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان حج و زیارت استان ایلام:

فردا آغاز ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح/ ثبت‌نام در سامانه سماح برای خروج از مرز الزامی است

سید حمید مصطفایی با تأکید بر ضرورت ثبت‌نام متقاضیان و زوار اربعین حسینی سال جاری در سامانه سماح، گفت: زوار اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کنند تا بتوانند در ایام اربعین از مرز خارج شوند.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان حج و زیارت استان ایلام، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان این مطلب، اظهار کرد: کار ثبت‌نام متقاضیان شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی و زوار عتبات عالیات در سامانه سماح از فردا، اول شهریور آغاز می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه، مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند.

 

وی بابیان اینکه ثبت‌نام زوار اربعین حسینی در سامانه سماح الزامی است، گفت: با توجه با حذف ویزا در ایام اربعین حسینی سال جاری، زوار اربعین حسینی با داشتن گذرنامه معتبر و همچنین ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند از مرز به مقصد عتبات عالیات خارج شوند.

 

مصطفایی با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می شود با توجه به حذف ویزا شاهد حضور گسترده زوار اربعین حسینی در مرز مهران باشیم، یادآور شد: متقاضیان باید گذرنامه معتبر و رسید اینترنتی ثبت نام در سامانه سماح را در اربعین سال جاری به همراه داشته باشند چرا‌که در صورت عدم نام نویسی در ساماه سماح از خروج آنها، جلوگیری خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده کار ثبت‌نام افراد در سامانه سماح به‌صورت رایگان بوده و زائران می‌توانند از طریق اینترنت خانگی یا دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت و همچنین دفاتر پلیس به‌علاوه 10 و پیشخوان دولت برای نام‌نویسی در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir اقدام کنند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت استان ایلام با تأکید بر اینکه ثبت نامه در سامانه سماح رایگان است، یادآور شد: زائران تنها باید در زمان ثبت‌نام هزینه‌های بیمه‌ای شامل حوادث و خدمات درمانی به همراه هزینه‌های پزشکی و بهداشتی که مجموعاً حدود 25 هزار تومان تعیین‌شده است، پرداخت کنند.

 

مصطفایی یادآور شد: زائران اربعین حسینی می‌توانند از ۱۹ شهریورماه (10 محرم) تا هفتم آبان ماه سال جاری بدون نیاز به اخذ روادید و همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین حسینی وارد کشور عراق شوند.

 

وی، بابیان اینکه در حال حاضر 10 دفتر زیارتی در ایلام آماده ثبت‌نام متقاضیان سفر اربعین حسینی است، تصریح کرد: در آستانه اربعین حسینی و بر اساس احساس نیازمندی، دفاتر موقت زیارتی نیز برای ثبت‌نام متقاضیان راه‌اندازی خواهد شد.

 

نظر شما