شناسهٔ خبر: 3488179 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرکل: می‌خواهیم نه علیه که همراه روسیه، امنیت اروپا را شکل دهیم

آنگلا مرکل در سخنان خود در نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد که حل و فصل بحران اوکراین به شیوه نظامی ممکن نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

آنگلا مرکل در سخنان خود در نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد که حل و فصل بحران اوکراین به شیوه نظامی ممکن نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنان خود گفت: روسیه باید تلاش خود را برای حل و فصل بحران اوکراین به کار گیرد.

وی همچنین مسکو را به عدم احترام ارضی همسایگانش متهم کرد و گفت: قوانین بین‌المللی در این راستا نقض شده است.

مرکل افزود: ما می‌خواهیم همراه با روسیه و نه علیه روسیه امنیت اروپا را شکل دهیم. روسیه باید سهم خود را در بحران اوکراین بپردازد. این بحران به شیوه‌های نظامی حل و فصل نخواهد شد. روسیه باید در حل وفصل این بحران به ما کمک کند. ایجاد اروپای توسعه یافته از ولادیوستوک تا لیسبون بدون حل و فصل بحران اوکراین غیر ممکن است شرایط و ایجاد چنین اروپایی در حل و فصل این بحران تحت نظارت قوانین بین‌المللی ممکن است.

صدر اعظم آلمان تصریح کرد: هیچج کس به جدایی و شکاف تازه دراروپا علاقه‌ای ندارد و هیچ کس خواهان درگیری و تشدید بیشتر درگیری ها نیست. من نمی‌توانم تضمین دهم که توافقنامه مینسک به طور کامل اجرایی شود من هیچ تضمینی برای اوکراین ندارم و این نامید کننده است پس از این تجربه من در مورد هرگونه تضمینی با دقت‌تر عمل می‌کنم. تنها هچیزی که می‌توانم ضمانت آن را بدهم این است که توافقی وجود دارد و باید اجرایی شود.

مرکل گفت: نقل و انتقال سلاح به حل و فصل بحران اوکراین کمک نمی‌کند من این موضوع را درک می‌کنم و فکر می‌کنم میزان سلاح‌هایی که به اوکراین ارسال می‌شود راهی برای پیشبرد این بحران نخواهد بود و من در این مورد به طور جدی تردید دارم.

اظهارات مرکل در کنفرانس مونیخ پس از دیدار سه جانبه وی با روسای جمهور روسیه و فرانسه در مسکو صورت گرفته است.

مرکل تصریح کرد: مطمئن نیستم که تلاش‌های صلح به موفقیت برسد اما از دیدگاه من و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه این تلاش‌ها ارزش امتحان کردن را دارد. ما به کسانی که از حادثه اوکراین متاثر می‌شوند مدیونیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما