شناسهٔ خبر: 34873340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار همدان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درصدر برنامه های دستگاه های اجرایی باشد

همدان - معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بابیان اینکه مدیران ادارات ترویج فرهنگ ارزشی دفاع مقدس را اولویت بدانند، افزود: امسال برنامه های دفاع مقدس باید با کیفیت و کمیت بهتری برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آزادبخت ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دیروز جنگ نظامی بود و با مجاهدات رزمندگان به پیروزی رسیدیم و امروز در جنگ اقتصادی هستیم و با مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی در برابر نقشه های دشمن ایستادگی می کنیم، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در تمام دوران ها توانست کارساز باشد.

وی بابیان اینکه عملکرد اخیر کشورمان در برابر زورگویی دشمن نشانه داشتن فرهنگ مقاومت است، عنوان کرد: تمام دستگاههای اجرایی استان همدان باید نگاه ویژه ای به برنامه های هفته دفاع مقدس داشته باشند

آزادبخت با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما ترویج فرهنگ ارزشی دفاع مقدس است، افزود: امسال برنامه های دفاع مقدس باید با کیفیت و کمیت بهتری برگزار شود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال ناامیدی مردم است و ما باید مردم را امیدوار کنیم، گفت: امیدواری یعنی به دشمن ثابت کنیم موشک‌های نقطه‌زن ما سرمنشأ دفاع مقدس دارند.

توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری باید اصل باشد

آزادبخت با بیان اینکه توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری باید اصل باشد، خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت و ایثار و ازخودگذشتگی می‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند و راهی هم جز این نداریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید مسائل دفاع مقدس را پررنگ نشر و ترویج دهند گفت: باید در اجرای برنامه‌ها هفته دفاع مقدس هماهنگی لازم صورت گیرد و طوری نباشد چند برنامه همزمان برگزار شود و کیفیت کار پایین آید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس نیز گفت: توسعه فرهنگ دفاع مقدس باید در اولویت دستگاه‌های فرهنگی باشد.

سردار مهدی ظفری با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد، افزود: گفتمان سازی فرهنگ دفاع مقدس باید در اولویت برنامه‌ها باشد

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس امسال سالگرد شهادت سردار همدانی به صورت باشکوه برگزار می شود، گفت: امروز حفظ ارزش‌های دینی یک تکلیف همگانی است.

سردار ظفری با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس ۳۸ برنامه مشترک تعریف شده است، اظهار داشت: همایش سراسری مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت در استان همدان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با کمک سازمان‌ها سالنامه‌ای از دفاع مقدس  ایجاد می‌شود، گفت: امیدواریم با گزارش دستگاه‌ها هر سال یک سالنامه استانی دفاع مقدس ایجاد کنیم.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری همدان نیز خواستار نامگذاری یک روز در هفته دفاع مقدس به نام مادران شهدا شد و گفت: تعداد مادران شهدا اندک شده و باید از نعمت وجود مادران شهید بهره برد و از تجربیات این افراد برای تربیت فرزندان مقاوم استفاده کرد.

ربیعه علیمحمدی درخواست کرد نمادی به نام «مادر شهید» ایجاد یا خیابانی به اسم مادران شهدا نامگذاری شود.

نظر شما