شناسهٔ خبر: 67229620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ابر و رگبار موقت باران پدیده غالب جوی همدان است

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با پیش‌بینی تشکیل ابرهای همرفتی و رگبار باران بهاری گفت: طی ۲ روز آینده برای بیشتر نقاط استان رشد ابر، رگبار موقت باران، وزش باد شدید و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

روح‌الله زاهدی روز دوشنبه با تشریح شرایط جوی استان، به خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا ابری، همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق، غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ثبات دمای هوای استان در روزهای آینده اظهار کرد: برای سه روز آینده و با توجه به رگبارهای بهاری، بارش شدید و کوتاه مدت باران و احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر در برخی از نقاط استان وجود دارد.

زاهدی با بیان اینکه رگبار پراکنده بر اثر گرم شدن زمین، افزایش رطوبت و تشکیل ابرهای همرفتی حاصل می‌شود، گفت: این موج در آسمان همدان ضعیف و فعالیت آن در مناطق شمال و شرق استان بیشتر است و انتظار بارش های سامانه‌ای را نداریم.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته قهاوند با پنج و شیرین‌سو با چهار میلیمتر بیشترین بارش استان را ثبت کردند و سرعت باد در قهاوند به ۵۰ کیلومتر در ساعت رسید.

زاهدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و گل‌تپه و بهار با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

وی عنوان کرد: دمای بیشینه و کمینه هوای همدان نیز به ترتیب ۳۴ و ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

نظر شما