شناسهٔ خبر: 34868372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری مجمع سراسری پیشکسوتان جهاد و شهادت در همدان/ تدوین سالنامه رویدادهای انقلابی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به برگزاری همایش سراسری مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت در همدان از تدوین سالنامه رویدادهای مهم انقلابی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار مهدی ظفری پیش از ظهر امروز در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس همدان اظهارکرد‌: خوشبختانه نحوه مدیریت استان طوری بوده که شرایط خوبی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری‌ در استان شرایط بهتری نسبت به دوره‌های قبل فراهم کرده است با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه دفاع مقدس قرینه عاشوراست و تمام اتفاقات عاشورا در این ایام رخ می‌دهد گفت: خداوند متعال در پس رفتارهای دشمن، اراده بزرگ کردن کشور ایران را دارد زیرا مردان خالصی در این کشور برای رضای خاطر خدا هستی خود را دادند.

وی دفاع مقدس را کار همگانی دانست و با بیان اینکه امروز هم حفظ ارزش‌های دینی یک تکلیف همگانی است گفت: توجه به راهیان نور به عنوان عامل ترویج فرهنگ دفاع مقدس یک موضوع ملی است که همه باید ورود کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد همدان و رزمندگان تأکید کرد: ما باید به این موضوع توجه کنیم و احساس مسؤولیت داشته باشیم تا دفاع مقدس و رزمندگان این استان را خوب معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه باید نقش سرباز و بسیجی را به خوبی در جنگ تعریف کنیم،گفت: دفاع مقدس یک فرش نفیس است که باید حتما نقش‌ها را در آن به درستی تعریف کرد، باید نگاه جدید به دفاع مقدس داشت و آن را راهبردی کرد.

ظفری با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس 38 برنامه مشترک تعریف شده است افزود: از آنجا که سالگرد شهادت شهید همدانی همزمان با ایام هفته دفاع مقدس است در این راستا برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش سراسری مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت در استان خبر داد و گفت: باید دفاع مقدس را گفتمان‌سازی کرد که از مراتب آن ساختارسازی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه این ساختارسازی در همدان به عنوان اولین استان  شکل گرفته که تقاضا داریم مدیران آن را گرفته و مطالعه کنند؛ افزود: امروز تکلیف ما انتقال ارزش‌هاست که باید در این خصوص بسیج شد.

وی با تاکید بر اینکه با کمک سازمان‌ها سالنامه‌ای از دفاع مقدس  ایجاد می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم با گزارش دستگاه‌ها هر سال یک سالنامه استانی دفاع مقدس ایجاد کنیم.

ظفری خاطرنشان کرد: تدوین سالنامه رویدادهای مهم انقلابی همدان، امسال انجام می‌شود که به فرمانداران ابلاغ شده مدارک و اسناد استان را ارائه کنند تا در سالنامه ثبت شود.

انتهای پیام/89026/

نظر شما