شناسهٔ خبر: 3482694 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

فرصت مناسب کنفرانس امنیتی مونیخ برای رفع موانع دیپلماتیک ایران

خبرگزاری شبستان: کنفرانس امنیتی مونیخ که از روز گذشته آغاز به کار کرده فرصت مناسبی فراهم کرده است تا وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات کشورهای مختلف دیدار و گفتگو کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، پنجاه و یکمین کنفرانس امنیتی مونیخ با حضور مقامات و سران کشورهای جهان از روز گذشته در این شهر آغاز به کار کرده است.

بنابراین گزارش، امسال ایران حضور خود را در این کنفرانس پررنگتر کرده و شخص وزیر امور خارجه در آن حضور یافته است.

ظریف در کنار گفتگوهایی که با طرفین خود در گروه 1+5 در حاشیه این کنفرانس خواهد داشت با نمایندگان دیگر کشورهای جهان هم به گفتگو و رایزنی می پردازد.

در همین رابطه روز گذشته ظریف در کنار دیدارهای هسته ای خود با جان کری و اشتاین مایر وزرای خارجه آمریکا و آلمان به گفتگو با همتای عمانی خود پرداخت.

یوسف بن علوی و ظریف در این دیدار به تبادل نظر در خصوص مسائل دو جانبه، منطقه ای و مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 پرداختند.

در ادامه روز ظریف با با رئیس جمهور اسلوونی و هیأت ریش سفیدان سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین در این سفر با لوران فابیوس و فیلیپ هاموند وزرای خارجه فرانسه و انگلستان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

قرار است ظریف روز یکشنبه در میزگردی با حضور فابیوس، جان کری و اشتاین مایر که به موضوع ایران می‌پردازد، شرکت کند.

پنجاه و یکمین اجلاس کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز جمعه ۱۷ بهمن تا ۱۹ بهمن ماه (۶ تا هشت فوریه) در مونیخ در حال برگزاری است.

پایان پیام/

 

نظر شما