شناسهٔ خبر: 34761782 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پنجمین جشن عکاسان سینمای ایران؛

عکاس «شبی که ماه کامل شد» بهترین عکاس سال سینما

عکاس «شبی که ماه کامل شد» تندیس پنجمین جشن عکاسان سینما را دریافت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پنجمین جشن عکاسان سینمای ایران با حضور جمعی از سینما گران در مرکز همایش‌های رایزن برگزار شد.
علی نیک رفتار دبیر این جشن در این آیین گفت: تلاش ما بر این است که عکاسان فعال سینمای ایران که عضو انجمن عکاسان نیستند به عضویت این انجمن در آیند.
وی افزود: در تلاشیم مسابقات عکس سینمای ایران را در سطح بین المللی برگزار کنیم و تجهیز شدن عکاسان سینما با دوربین‌ها و تجهیزات جدید از دیگر فعالیت‌هایی است که در دستور کار ما قرار گرفته است.
در ادامه این مراسم از حسین ملکی عکاس پیشکسوت سینما و سیروس الوند کارگردان پیشکسوت سینما تجلیل شد.
الوند گفت: همه ما می‌دانیم سینما حال خوبی ندارد و این همه سوء استفاده، سابقه نداشته است که ده میلیارد تومان می‌گیرند و همان ابتدا سه میلیاردش را می‌خورند و با هفت میلیارد باقیمانده اش فیلم می‌سازند و برایشان هم مهم نیست که این فیلم می‌فروشد یا نه.
وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آیا می‌دانید که چه اتفاقاتی در سینما می‌افتد و سینماگران چگونه زندگی می‌کنند؟ اگر چه آن‌ها به لحاظ مادی چیزی ندارند، اما یک چیز دارند که حتی دولتمردان هم به آن غبطه می‌خورند و آن هم مردم است. ما به سینما نیامده ایم که پولدار شویم بلکه آمده ایم تا حرفمان را بزنیم.
در پایان این جشن ضمن قدردانی از نمایندگان برخی از صنوف سینمایی، امید صالحی برای عکاسی فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به عنوان عکاس برتر این دوره معرفی شد.

نظر شما