شناسهٔ خبر: 34722647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجتمع تخصصی ام، اس زنجان یک مرکز تحقیقاتی است

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام، اس استان زنجان

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نشست خبری مدیرعامل، رئیس هیأت مدیره، مدیر اجرایی و رئیس کمیته پزشکی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ms استان زنجان «امید» با هدف تبیین برنامه‌های این انجمن در حوزه کمک به بیماران دارای پرونده سه‌شنبه شب در محل مجتمع تخصصی این انجمن برگزار شد.

مدیرعامل انجمن امید زنجان هم در این نشست خبری با تشریح نحوه آغاز فعالیت این انجمن گفت: این انجمن در ابتدا به صورت هیأت امنایی با هفت عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل فعالیت خود را آغاز کرد و در ابتدای کار حتی هزینه اجازه دفتر هم نداشتیم و طی ۹ سال گذشته با کمک خداوند و همراهی خیران هیچ وقت معطل نماندیم.

جمال وثوق از وجود یک هزار ۷۰۰ قلک متعلق در انجمن در دست خیران برای کمک به فعالیت انجمن امید خبر داد و تصریح کرد: و بنزهای مجالس ترحیم، قبض‌های ماهیانه و همچنین کمک‌های موردی در تامین مالی انجمن نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه احداث مجتمع ام، اس بعد از برگزاری چهل جلسه هیأت امنا مصوب شد، ادامه داد: احداث این مجتمع تخصصی با هدف تاسیس یک پناهگاه برای این بیماران انجام شده که در واقع یک مرکز تخصصی در شمالغرب کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام، اس استان زنجان با تاکید بر ناشناخته بودن این بیماری، گفت: رسانه‌ها با کمک به شناسایی این بیماری به بیماران مبتلا کمک شایان توجهی خواهند کرد.

همچنین رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام، اس استان زنجان در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان افراد جریان‌ساز، نقش مهمی در ارائه پیام‌ها به جامعه دارند.

محسن جاویدان با بیان اینکه دولت ریالی در مجتمع تخصصی بیماران مبتلا به ام، اس استان زنجان هزینه نکرده است، افزود: این انجمن در حال حاضر از یک هزار بیماری که در انجمن امید پرونده تشکیل داده‌اند، حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از ابتلای 3 هزار نفر در سطح استان به بیماری ام اس است، ادامه داد: هستند بیمارانی که بنا به دلایل اجتماعی به انجمن مراجعه نمی‌کنند و خود پیگیر امور درمان خود هستند.

*زنجان نماد خیریه‌ها شده است

رئیس هیأت مدیره انحمن امید استان زنجان با تاکید بر اینکه زنجان نماد خیریه‌ها در کشور شده است، افزود: انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام، اس استان هم با یاری و همراهی خیران موفق به پیشبرد اهداف حمایتی خود از بیماران شده است.

وی با بیان اینکه انجمن امید در قالب 10 کمیته و واحد از بیماران مبتلا به ام، اس حمایت می‌کند، گفت: این حمایت‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که هیچ بیماری دغدغه تامین هزینه برای درمان بیمار خود را نداشته باشد، از این رو با گروه‌بندی بیماران در امور مختلف مورد حمایت قرار می‌گیرند.

جاویدان اولویت نخست انجمن امید را درمان بیماران مبتلا به ام، اس دانست و ادامه داد: ورزش و رسیدگی به سایر امور هم در برنامه‌های این انجمن قرار دارد و برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

رئیس هیأت مدیره انحمن امید استان زنجان با تاکید بر اینکه زنجان با تاکید بر لزوم تقدیر از خیران همراه انجمن امید گفت: حمایت این خیران موجب شده که بیماران دغدغه‌ای به غیراز بیماری نداشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت در حوزه پیشگیری تصریح کرد: واقعیت این است که این بیماری ناشناخته است ولی می‌توان با اقداماتی بیماری را کنترل و جلوی پیشرفت بیماری را گرفت.

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام، اس استان زنجان با بیان اینکه خانم‌ها بیشتر از آقایان به بیماری ام، اس مبتلا می‌شوند، 87 درصد از بیماران مورد حمایت انجمن هم خانم‌ها هستند.

*بیماری ام، اس درمان قطعی ندارد

در ادامه مدیر اجرایی کمیته پزشکی انجمن امید استان زنجان با تشریح وضعیت بیماران مبتلا به ام، اس گفت: مبتلایان به این بیماری در خبررسانی به برخی اندام‌های بدن خود مشکلاتی دارند.

محمدرضا گنج‌خانی با تاکید بر اینکه بیماری ام، اس درمان قطعی ندارد، افزود: نحوه مواجهه با بیماری این بیماران بسته به نوع درگیری اندام‌ها متفاوت است، کما اینکه نوع داروهای مورد استفاده این بیماران هم متفاوت است.

وی با بیان اینکه چندین سال پیش همه بیماران مبتلا به ام، اس فقط با سه نوع دارو مورد درمان قرار می‌گرفتند، که با برخی از انواع بیماری‌ها سازگار نبود، تصریح کرد: در حال حاضر با پیشرفت‌های روی داده، در این حوزه، بیماران مبتلا به شرط پیگیری درمان خود می‌توانند فرزند هم بیاورند.

مدیر اجرایی کمیته پزشکی انجمن امید استان زنجان آمار بیماران مورد حمایت را یک هزار نفر اعلام کرد و گفت: 78  درصد این بیماران خانم‌ و ۲۲ درصد آقایان هستند.

وی با تاکید بر ممنوعیت دسترسی به پرونده بیماران در انجمن امید افزود: محتوای پرونده‌ها در این انجمن محرمانه است و هستند بیمارانی که خانواده از بیماری آن‌ها خبر ندارند چرا که اگر بیماری تحت درمان قرار گیرد، جلوی پیشرفت بیماری گرفته شده  و به صورت طبیعی زندگی می‌کنند.

گنج‌خانی با تاکید بر دریافت خدمات درمان به صورت رایگان توسط بیماران تصریح کرد: ام، آر، آی موجود در زنجان جزو پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها است، ضمن اینکه آزمایشگاه‌ها، آزمایشات مورد نیاز بیماران عضو انجمن را به صورت رایگان انجام می‌دهند.

مدیر اجرایی کمیته پزشکی انجمن امید استان زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس میانگین هزینه هر بیمار مبتلا به ام، اس را  ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر چند بیمارانی هم هزینه ۱۰ میلیون تومان هم دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به ام، اس داروهای مورد نیاز خود برای درمان را به صورت رایگان دریافت می‌کنند، مگر اینکه بیمار اصرار به استفاده از داروهای خارجی و تقویتی داشته باشند.

گنج‌خانی با بیان اینکه انجمن امید پزشک معتمد دارد، افزود: این پزشکان در تخصص‌های مختلف از جمله چشم‌پزشک و دندان‌پزشکی فعال هستند ضمن اینکه خدمات مورد نیاز در سایر تخصص‌ها از جمله مغز و اعصاب در کلینیک بیمارستان ولی‌عصر توسط پزشک معتمد انجمن به بیماران ارائه می‌شود.

*فعالیت 10 کمیته در انجمن امید

منشی هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام، اس استان زنجان هم در این نشست با توصیه به افراد برای مراجعه در مراحل اولیه بیماری به پزشک و پیگیری درمان  گفت: زمان مراجعه برای پیگیری درمان در کیفیت زندگی این بیماران نقش مهمی دارد.

رباب عندلیبی با تشریح نحوه فعالیت کمیته‌های 10 گانه انجمن امید افزود: این کمیته‌ها شامل کمیته فرهنگی، ورزشی، امداد و رفاه، کمیته حقوقی، برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی، عمران و ... طراحی شده است.

*مجتمع تخصصی ام، اس در 4 طبقه در دست احداث است

همچنین مسؤول کمیته عمران انجمن امید هم با توصیه به مردم برای همراهی با انجمن تاکید کرد: مردم خود را جدا از مجموعه ندانند، چرا که این مجموعه متعلق به همه مردم استان است

بهروز ادهمی مجتمع تخصصی ام، اس را بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات ام، اس شمالغرب کشور عنوان و تصریح کرد: احداث این مجتمع با همراهی همگانی از جمله ارگان‌های دولتی در مساحت و زیربنای 5 هزار متر مربع در چهار طبقه شامل استخر، درمانگاه و پالس درمانی، بخش اداری و در نهایت سوئیت طراحی شده است.

شایان ذکر است، احداث طبقه همکف مجتمع تخصصی ام، اس زنجان توسط خیر هوشنگ احمدی تقبل شده است.

انتهای پیام/73004/ق/گ

برچسب‌ها:

نظر شما