شناسهٔ خبر: 34699752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

صدور مجوز فروش قطعات به ای.تی.آر‌های ایران 

مذاکره کننده ارشد تیم خرید هواپیما گفت: ای. تی. آر چهار ماه پیش توانست مجوز فروش قطعات به ایران را از آمریکا دریافت کند و این توافق مربوط به زمان فعلی یا انجام مذاکرات تازه نمی‌شود.اصغر فخریه کاشان به ایرنا، گفت: کمپانی ای. تی. آر توانست مجوز فروش قطعات به ایران را از اوفک (زیر مجموعه وزارت خزانه داری آمریکا) بگیرد. وی ادامه داد: این موضوع مربوط به چهار ماه پیش می‌شود و پس از درخواست ایران از این کمپانی، ا. تی. آر توانست از وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز فروش قطعات به ایران را بگیرد.به گزارش ایرنا وزارت راه و شهرسازی قرارداد خرید ٢٠ فروند هواپیمای ای. تی.آر را با این کمپانی ایتالیایی - فرانسوی در دوران پسابرجام منعقد کرد. اما ای. تی. آر تنها ١٣ فروند از این هواپیماها را تحویل ایران داد و هفت فروند باقی‌مانده مشمول تحریم‌های جدید آمریکا وارد ناوگان هوایی کشورمان نشد.مقامات آمریکایی سال گذشته به کمپانی ای. تی.آر گفته بودند که درخواست آنها برای تحویل هواپیماهای سفارش ایران را بررسی می‌کنند.

انتشار ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق سلف نفت خام 

وزارت اقتصادی و دارایی در نظر دارد نسبت به انتشار و عرضه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام دولت با نرخ اختیار خرید تبعی ۱۸درصد سالانه از طریق بورس انرژی اقدام کند.به گزارش روابط عمومی بورس انرژی، «وزارت امور اقتصادی و دارایی» (به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران) در نظر دارد در اجرای بند (ح) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور نسبت به انتشار و عرضه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام دولت با نرخ اختیار خرید تبعی ۱۸درصد سالانه از طریق شرکت بورس انرژی ایران اقدام نماید.این اوراق در دو مرحله، طی هفته آخر مردادماه جاری و در دو سررسید ۱۳ و ۱۷ ماهه با مبالغ ۲۵ هزار میلیارد ریال منتشر و عرضه خواهد شد.بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بورس و اوراق بهادار، ثبت مظنه در سامانه مذکور از سوی نهادهای واجد شرایط به منزله قبول تعهد بوده و در صورت استنکاف از ایفای تعهدات اعلامی در موعد مقرر، مشمول قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

پرداخت ۸۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات
 به طرح‌های اشتغالزای روستایی 

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری اعلام کرد: تاکنون ۸۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ویژه برای اجرا، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های اشتغالزایی پایدار روستایی پرداخت شده است. منوچهر رزمجو  در حاشیه بازدید از چند طرح اشتغالزای حوزه جهاد کشاورزی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، اشتغال پایدار در روستاها را یکی از برنامه‌های زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد و افزود: در این زمینه با تمامی بخش‌های اقتصادی و دستگاه‌های متولی امر اشتغال در حال همکاری و هماهنگی لازم هستیم.وی بیان کرد: هم‌اکنون پرداخت تسهیلات لازم برای اجرا، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های اشغالزای پایدار روستایی را که از سال ۹۶ و در قالب لایحه‌ای که توسط دولت به مجلس داده شده و با تایید مقام رهبری که ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاها اختصاص یافته، دنبال می‌شود.رزمجو مجموع تسهیلات پیش بینی شده قابل پرداخت برای طرح‌های اشتغال‌زای روستایی در این زمینه را ۱۸۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: اجرای این طرح همچنان ادامه دارد و قرار است که نیاز مالی طرح‌های توسعه اشتغال در روستاها از محل این اعتبارات و تسهیلات ویژه تامین شود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما