شناسهٔ خبر: 68013984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سعدالله زارعی:

نگرانی اسرائیل از پاسخ ایران

شوک اخبار مبتنی بر حمله و پاسخ ایران و جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی که چندی پیش اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران به شهادت رسانده بود بار دیگر سایه وحشت و ترس را در اراضی اشغالی گسترانده و شهرک‌نشینان را واداشته تا خود را در یک وضعیت بحرانی و سنگین ببینند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، شوک اخبار مبتنی بر حمله و پاسخ ایران و جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی که چندی پیش اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران به شهادت رسانده بود بار دیگر سایه وحشت و ترس را در اراضی اشغالی گسترانده و شهرک‌نشینان را واداشته تا خود را در یک وضعیت بحرانی و سنگین ببینند. در این باره با سعدالله زارعی پژوهشگر حوزه منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

زارعی در ابتدا گفت: پس از شهادت اسماعیل هنیه و اقدام جنایتکارانه صهیونیست‌ها طبیعتاً آسمان رژیم صهیونیستی در این روزها در انتظار و واهمه پاسخ جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است. ما شاهد آن هستیم که ارتش اسرائیل حالت آماده‌باش و بسیار امنیتی را در این اراضی اعلام کرده است و از مردم خواسته تا به پناهگاه‌ها بروند.

وی افزود: این نوع واکنش‌ها برای اسرائیل عادی و مسبوق به سابقه است و معمولا بعد از این که جنایتی را در سطح جهان و منطقه مرتکب می‌شوند حالت فوق‌العاده و امنیتی را اعلام می‌دارند تا مردم خود را نیز ار وقوع خطر آگاه سازند. حتی رژیم صهیونیستی هشدار وضعیت امنیتی را به سفارتخانه‌های خود در دیگر کشورها نیز اعلام داشته است.

او ادامه داد: درباره اقدام ایران در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها باید گفت قوای نظامی ایران و منطقه طبیعتا با در نظر گرفتن جمع‌بندی نظامی خود که به وقوع پیوسته یا قرار است در آینده به نتیجه برسد دست به اقدام خواهند زد. ایران برای پاسخ به اسرائیل از لحاظ زمانی با در نظر گرفتن شرایط اقدام کرده و از این جهت باید گفت هنوز نمی‌توان به شکل دقیق و با جزئیات درمورد کم و کیف نوع پاسخگویی ایران به اسرائیل اظهار نظر کرد. باید دید در ادامه شرایط به چه سمتی می‌رود تا ببینیم چهارچوب و چگونگی پاسخ ایران چیست؟

سعدالله زارعی در ادامه پیرامون این قضیه که آیا قرار گرفتن شهرک‌نشین‌ها در چنین وضعیتی می‌تواند دستمایه فشار بر روی دولت نتانیهاو بشود یا خیر بیان کرد: باید دید حجم و گستره حمله و پاسخ مقاومت به اسرائیل تا چه حد است. اگر وضعیت پاسخ به نحوی باشد که شرایط و وضعیت را در اراضی اشغالی سخت و دشوار کند احتمال این وجود دارد که مخالفان دولت نتانیاهو آن را دستمایه اهرم فشاری بر دولت حال حاضر رژیم صهیونیستی قرار دهند. لذا در کل باید منتظر ماند و دید که نتیجه اقدامات ایران و جبهه مقاومت چه می‌شود چرا که تصمیم‌های محرمانه هستند.

نظر شما