شناسهٔ خبر: 34672909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برادر زاده شهید علم الهدی رئیس مرکز پژوهش های قوه قضائیه شد

تهران - ایرنا - سید حجت الله علم الهدی برادر زاده شهید سیدحسین علم الهدی از جوان‌ترین مدیران حقوقی کشور با حکم رئیس قوه قضائیه رئیس مرکز پژوهش‌های قوه قضائیه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، با حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، مراسم معارفه رئیس دانشگاه علوم قضایی و رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم، دکتر فرید محسنی به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم قضایی و سید حجت الله علم الهدی به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضائیه معرفی شدند.

پیش از این در فضای مجازی شایعه انتصاب فرزند آیت االله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های قوه قضائیه منتشر شده بود.  

سید حجت الله علم الهدی متولد ۱۳۶۲ در شهر اهواز و دارای مدرک دکتری حقوق عمومی است.

رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضائیه که از سادات خوزستان است، برادرزاده شهید سیدحسین علم‌الهدی و از جوان‌ترین مدیران حقوقی کشور محسوب می‌شود که علاوه بر تدریس در مقاطع مختلف دانشگاهی دارای کتب و مقالات متعددی در حوزه‌های مختلف حقوقی است.

دکتر علم الهدی پیش از این قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان، مدیر گروه حقوق عمومی دفتر حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس، عضو شورای آموزشی و پژوهشی دیوان عدالت اداری، کارشناس حقوقی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مشاور حقوقی پروژه فازهای ۱۵و۱۶ توسعه میادین گازی پارس جنوبی را در کارنامه خود دارد و از سال ۹۱ تا به حال قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان بوده است.

گفتنی است رویکرد رئیس قوه قضائیه در اعتماد به نسل جوان در مناصب مهم حقوقی و قضائی ادامه راهبرد جوانگرایی در گام دوم انقلاب است که مورد توجه و استقبال جوانان نیز واقع شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما