شناسهٔ خبر: 34671430 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم تکریم و معارفه در دستگاه قضا

لزوم نیروی انسانی متعهد برای تحقق عدالت

معاون اول قوه قضاییه: اجرای عدالت و نظارت در این قوه مستلزم داشتن نیروی انسانی متدین و متعهد است

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری و همچنین رؤسای پژوهشگاه قوه قضاییه افزود: بسیاری از مدیران ما در نظام تکلیف مدار هستند و البته گاهی اوقات به سبب محدودیت‌ها و کسری‌ها توفیقات شان کم می‌شود که اگر همه مسئولیت‌ها همراه با روحیه انقلابی و جهادی باشد توفیقات بیشتری هم خواهیم داشت.
وی از خدمات آقای شریعت باقری در دوران ریاست دانشگاه علوم قضایی قدردانی کرد و وی را جزء پیشرو‌های همین دانشگاه خواند و گفت: ایشان از سال ۹۲ تقاضای بازنشستگی داشت که رئیس وقت قوه قضاییه نپذیرفت و در ماه‌های گذشته چندین بار تقاضای بازنشستگی کرد که در نهایت موافقت شد.
<div id="video-display-embed-code_3823783"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2497628/3823783?width=350&height=250"></script></div>

وی آقای فرید محسنی، رئیس جدید دانشگاه را هم فردی پژوهشگر و مؤلف و دارای روحیه انقلابی و آینده نگر خواند و گفت: وی به عنوان عضو هیئت علمی در پژوهشگاه‌های مختلف در مدت ۲۰ سال تجربه خوبی دارد و با تعهد و تقوایی که در ایشان سراغ داریم، امیدواریم دانشگاه علوم قضایی در تربیت نیرو‌های متناسب با جامعه اسلامی موفق‌تر شود.
وی در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید پژوهشگاه قوه قضاییه هم از تلاش چندین ساله حجت الاسلام امینی قدردانی کرد و گفت: ایشان به دلیل بیماری در چند روز گذشته در سرکار نتوانست حضور پیدا کند و از سال ۹۱ که پژوهشگاه کار خود را آغاز کرد توفیقات خوبی داشت.
آقای محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه ما نیازمند پژوهشگاهی در تراز حقوق، جزا و قضای اسلامی هستیم، انتصاب دکتر علم الهدی را به عنوان رئیس جدید این پژوهشگاه تبریک گفت و افزود:​ آقای علم الهدی از بیت شهید والامقام شهید علم الهدی است و تجربه گسترده‌ای در پژوهش دارد و با دستگاه‌های مختلف در امور پژوهش همکاری می‌کند که با توجه به احساس مسئولیت وی به همه ارزش‌های نظام و انقلاب و خون شهدا تلاش و جهاد وی در این پژوهشگاه مثمر خواهد بود.
معاون اول قوه قضاییه گفت: آقای علم الهدی امروز در سخنانش چندین بار گفت که جوان است، اما از نظر ما خیلی هم جوان نیست چرا که شهید علم الهدی حدود ۲۱ ساله بود که فرمانده شد و درخشید و ما در آغاز پیروزی انقلاب استانداران، فرمانداران و دادستان‌های بسیار جوان تری در مقایسه با دکتر علم الهدی داشتیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش تحقق عدالت و نظارت بر همه دستگاه‌های اجرایی را دو وظیفه مهم قوه قضاییه خواند و گفت: برای اجرای این دو وظیفه علاوه بر بودجه و برنامه نیازمند نیروی انسانی متدین، متعهد، کارشناس و آینده نگر هستیم و کسی که بخواهد حق را در جای خود بنشاند و باطل را از میدان به در کند، نباید کم سواد، آلوده و غیرمتدین باشد و تشکیلات و هوای نفس و تهدید‌ها و تطمیع‌ها نباید او را از راه درست منحرف کند.
محسنی اژه‌ای گفت:​ این نیروی انسانی باید در دانشگاه و پژوهشگاه تربیت شود و ما انتظارمان از دانشگاه علوم قضایی این است که کارمندان و قضات خیرخواه و جامع نگر تربیت کند تا حال و هم آینده کشور تضمین شود.
وی با اشاره به اینکه ما در گام دوم انقلاب باید از همه اندوخته‌های گذشته استفاده کنیم، افزود: حرکت‌های معمولی دیگر پاسخگو نیست و باید حرکات جهشی داشته باشیم و دقیق بررسی کنیم که کجا خوب و کجا بد عمل کردیم و کجا دشمن نفوذ کرد و کجا از ما شکست خورد؟
 
<div id="video-display-embed-code_3823795"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2497628/3823795?width=350&height=250"></script></div>

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به توفیقات کشور در دهه‌های اخیر از لحاظ علمی گفت: در برخی زمینه‌ها عقب هستیم.
وی جوان گرایی را از تأکیدات مسئولان ارشد نظام خواند و گفت:​ آقایان علم الهدی و محسنی در عین اینکه جوان هستند، تجارب فراوانی دارند و از هر دو می‌خواهیم از جوانان باتجربه استفاده کنند چرا که ما در زمینه کادرسازی آن طور که باید در طول ۴۰ سال گذشته به صورت کلاسیک کار نکرده ایم البته میادین انقلاب با خودش، ​کادر تربیت کرد، اما این محصول میدان بود نه محصول کار کلاسیک ما.
وی گفت:​ باید با همین جوانان مستعد و مؤمن و پرانرژی حرکت جهشی انجام دهیم و از این دو عزیز می‌خواهم از کسانی استفاده کنند که به آموزه‌های قرآنی و سنت اصیل اعتقاد دارند و اولویت‌ها را می‌دانند.
آقای اژه‌ای گفت: مواد درسی و مدیریت دانشگاه بسیار مهم است، اما مهم‌تر از این‌ها انتخاب استادانی است که ایمان و اعتقاد دارند.
 
رئیس مرکز کارشناسان قوه قضاییه
سامانه‌های ارجاع هوشمند و شفافیت درحال راه اندازی است
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از راه اندازی دو سامانه با عناوین ارجاع هوشمند به کارشناسان و سامانه شفافیت نظر کارشناسان در آینده نزدیک خبر داد.
علی بهادری جهرمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برخی قضات با یکسری کارشناسان مشخص کار می‌کنند و از همه کارشناسان بهره گرفته نمی‌شود؟ افزود:​ براساس قانون، انتخاب کارشناس باید به قید قرعه باشد، اما در عمل بسیاری از قضات به دلیل اینکه با کار یک کارشناس آشنا شده و ان‌ها توانسته اند اعتماد قاضی را جلب کنند، کار‌های کارشناسی را به آن کارشناس می‌دهند.
وی گفت: البته این مشکل فقط درون دستگاه قضائی نیست و بسیاری از نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی هم وقتی به کارشناس نیاز دارند خودشان مستقیم با کارشناس وارد مذاکره می‌شوند و کار را به او ارجاع می‌دهند.
بهادر جهرمی با اشاره به اینکه این موضوع نیاز به ساماندهی جدی دارد، افزود: این موضوع هم از باب عدالت توزیع امور میان کارشناسان و هم از باب اینکه مفسده‌ای رخ ندهد باید اصلاح شود و ما در مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه طراحی سامانه ارجاع هوشمند را در دستور کار داریم که پیشرفت خوبی داشته است.
وی گفت:​ به نوعی در این سامانه قرعه کشی به صورت الکترونیکی طراحی می‌شود تا کار‌ها بهتر و عادلانه‌تر میان کارشناسان توزیع شود و براساس صلاحیت‌ها و رعایت اینکه چه کسی چه میزان کار کارشناسی به او ارجاع شده است، تصمیم گیری می‌شود.
رئیس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اختلاف فاحش میان نظر کارشناسان در یک پرونده به چه علت است؟ گفت: یکی از علت‌ها به اسناد و مدارکی برمی گردد که دراختیار کارشناس قرار می‌گیرد، کارشناسان اسناد و مدارک خود را از منابع متعددی دریافت می‌کنند و مثلاً یک کارشناس براساس یکسری اسناد یک قیمت گذاری می‌کند و کارشناس دیگر براساس اسناد دیگری که دراختیارش قرار گرفته است قیمت گذاری دیگری می‌کند.
بهادری جهرمی گفت:​برخی اوقات هم امکان دارد اختلاف نظر میان کارشناسان باشد و برخی اوقات هم احتمال دارد مفسده‌ای یا هماهنگی وجود داشته باشد، اما نمی‌شود برای همه این مصادیق حکم ثابت داد، اما به اجمال، اختلاف نظر کارشناسی‌ها موضوع مطلوبی نیست.
وی افزود:​ باید همه این معبر‌ها را شناسایی کنیم و همه مدارکی که دراختیار قرار می‌گیرد باید واحد باشد و سعی شود با عقل جمعی و مشورت و نگاه به کارشناسی‌های گذشته، راجع به یک موضوع قیمت گذاری کنند که اگر مفسده‌ای باشد شناسایی می‌شود.
بهادری جهرمی گفت: ما برای این موضوع هم سامانه شفافیت را طراحی کرده ایم به گونه‌ای که کارشناسان، مستندات و متن اظهارنظر و نتیجه نظر کارشناسی شان را در یک سامانه شفافیت بارگذاری می‌کنند که برای بقیه کارشناسان هم قابل مشاهده خواهد بود.
وی افزود: ​از این طریق اگر قیمت گذاری‌ها اختلاف معناداری با بقیه اظهارنظر‌های کارشناسی داشته باشد خودش را در سامانه نشان می‌دهد و از سوی بقیه زیرسؤال می‌رود و در عین حال بقیه کارشناسان هم می‌توانند از دستاورد‌های کارشناسان قبلی در موضوع‌های مشابه یا نزدیک استفاده کنند که هم دقت نظر کارشناس را افزایش می‌دهد و هم از اظهارنظر‌های فاصله دار پیشگیری می‌کند و اگر اظهارنظر فاصله داری مطرح شود به راحتی قابل رصد و پیگیری خواهد بود.
 
معاون اول قوه قضاییه
سازمان بازرسی به دستگاه‌های متخلف در امر عفاف و حجاب تذکر می‌دهد
معاون اول قوه قضاییه گفت​:سازمان بازرسی کل کشور با بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در امر حجاب و عفاف اگر مواردی مشاهده کند ابتدا تذکر می‌دهد و سپس معرفی می‌کند.
​حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پایان مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم قضایی و رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد قوه قضاییه با دستگاه‌هایی که به وظایفشان در امر حجاب و عفاف عمل نمی‌کنند، افزود​: بی حجابی از ناهنجاری‌های جامعه به شمار می‌رود و علاوه بر اینکه حرمت شرعی دارد موجب سوءاستفاده دشمنان هم می‌شود.
وی گفت: ​: ابتدا به مردم توصیه می‌کنم که موازین عفاف و حجاب را رعایت کنند و ابزار دست دشمنان نباشند و از طرف دیگر مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به منزله قانون است و کسانی که مخاطب این مصوبه هستند، وظایفی دارند که باید اجرا کنند.
معاون اول قوه قضاییه افزود​: بر این اساس بازرسی کل کشور مسئولیت دارد عملکرد دستگاه‌هایی را که مخاطب آن مصوبه هستند بررسی کند و اگر مواردی مشاهده کرد ابتدا تذکر دهد و سپس معرفی کند و البته در این باره قوه قضاییه هم باید به وظایفش عمل کند.
وی در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخیر رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره کوتاهی برخی سازمان‌ها در اجرای مصوبه‌های بد‌حجابی گفت: دستگاه‌ها در این باره وظیفه دارند، اما گاهی به وظایف خود عمل نمی‌کنند. این وظایف در حوزه پیشگیری، تبلیغ، تبیین یا برخورد است که مسئولیت آن به عهده دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور و همچنین قوه قضاییه، سازمان‌های تبلیغات اسلامی و صدا و سیما است که امکان دارد هر یک به طور کامل به وظایف خود عمل نکنند.
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فرار سالار آقاخان از متهمان پرونده عراقچی به ترکیه را تایید می‌کنید؟ افزود​: درباره پرونده‌های قوه قضاییه از سخنگوی قوه سوال کنید.

معاون اول قوه قضاییه
 مصوبه‌های شورای انقلاب فرهنگی در بحث عفاف و حجاب، قانون است 
معاون اول قوه قضاییه مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب را قانون خواند و گفت: همه دستگاه‌ها باید به وظایفشان در این بخش عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با دستگاه‌هایی که در وظایفشان در خصوص عفاف و حجاب عمل نمی‌کنند چه برخوردی می‌شود؟ افزود: بی حجابی در کشور ما حرمت شرعی دارد و همه دستگاه‌هایی که در این خصوص وظایفی دارند باید به وظایفشان عمل کنند.
محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه امروز دشمن از موضوع عفاف و حجاب سوء استفاده می‌کند، گفت: مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به منزله قانون است و همه دستگاه‌ها باید آن را اجرا کنند.
وی گفت: البته سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص ورود کرده و قرار است اگر دستگاهی در انجام وظایفش کوتاهی و تخلف کرده است معرفی کند.

<div id="video-display-embed-code_3823858"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2497628/3823858?width=350&height=250"></script></div>
 
رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضاییه
پژوهشگاه باید مرکز تصمیم سازی قوه قضاییه باشد
رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: این پژوهشگاه باید مرکز تصمیم سازی برای قوه قضاییه و پل ارتباطی میان دستگاه قضایی و جامعه نخبگان باشد.
سید حجت الله علم الهدی در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضاییه که با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد، افزود: بر اساس روایت‌ها؛ مسئولیت ها، امانت هستند نه طعمه‌ای برای صید کردن و دریدن.
وی گفت: من جوان دهه شصتی هستم و پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی را ندیده ام و دوره حیات امام راحل را هم خیلی به یاد نمی‌آورم و عموی شهیدم، شهید علم الهدی در هویزه را هم ندیدم؛ اما خود را مدیون امام و شهدا و آن مجاهدت‌ها می‌دانم و گام دوم انقلاب باید با تلاش هم نسل‌های من برداشته شود، گامی که انتهای آن تحقق تمدن نوین اسلامی است.
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه افزود: اگر نسل بنده در این مسیر کوتاهی کند پاسخ امام و شهدا را نمی‌تواند بدهد.
وی انتصاب خود را حاصل نگاه جوان گرایانه رئیس قوه قضاییه خواند و گفت: پرچمدار جوان گرایی، ​رهبر معظم انقلاب هستند که در انتصاب‌های اخیرشان بر این امر تصریح کرده اند و در حکم رئیس قوه قضاییه هم بر بگارگیری نیرو‌های جوان، فاضل و صالح در دستگاه قضا تاکید کردند.
علم الهدی افزود: جوان گرایی به معنای نفی تجربه و تخصص غیر جوان‌ها نیست چرا که ما پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب در نقطه صفر نیستیم و باید از همه تجارب برای پیشرفت کشور استفاده کنیم و تیم جوان با انگیزه می‌تواند این استفاده را بکند.
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با تقدیر از زحمات مسئولان قبلی این پژوهشگاه بر لزوم تحول در پژوهشگاه تاکید کرد و گفت: همان طور که دانشگاه علوم قضایی مرکز نیروسازی است، پژوهشگاه قوه قضاییه هم باید مرکز تصمیم سازی برای قوه قضاییه باشد و باید همانند مغز متفکر قوه قضاییه به عنوان بازوی علمی و کارشناسی قاضی باشد و طرح‌ها و ایده‌ها باید از دل پژوهشگاه بیرون بیاید.
علم الهدی افزود: نیازمندی‌های علمی و پژوهشی همه دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه باید در این پژوهشگاه تامین و نیازمندی‌های علمی قوه قضاییه هم به این پژوهشگاه منعکس شود.
وی با اشاره به اینکه باید ارتباط نظام‌مند و سازمانی میان پژوهشگاه و بدنه قوه قضاییه وجود داشته باشد، گفت: اقداماتی که در پژوهشگاه انجام می‌شود باید به دستگاه قضا انعکاس پیدا کند.
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه بر ایجاد تیم پژوهشی قوی در پژوهشگاه تاکید کرد و افزود: باید نقش متخصصان در قوه قضاییه پررنگ‌تر شود.
علم الهدی گفت: ارتباط میان مراکز علمی و دستگاه قضایی باید به واسطه این پژوهشگاه انجام شود و تدوین لوایح قضایی در این پژوهشگاه شکل بگیرد.
وی افزود: رشته حقوق در کشور ما به صورت انتزاعی آموزش داده می‌شود و پژوهشگاه قوه قضاییه می‌تواند دانش آموختگان رشته حقوق را وارد فضای کاربردی و عملیاتی کند.
علم الهدی گفت: امروز کشور نیازمند عزم و اراده جدی است و کار جهادی و تفکر انقلابی برای برون رفت از مشکلات و رسیدن قله‌های اعتلا و پیشرفت است و باید نسل بنده این بار امانت را به سلامت به مقصد برسانیم و برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم.
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه افزود: مسایل کلان دستگاه قضایی باید در دانشگاه، نظریه پردازی شود.
 
رئیس جدید دانشگاه علوم قضایی
 پایان نامه‌های دکتری باید بر اساس نیاز قوه قضاییه باشد 
رئیس جدید دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری گفت: پایان نامه‌های دکتری این دانشگاه باید بر اساس نیاز قوه قضاییه باشد و مشکلی را از این قوه حل کند.
فرید محسنی در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید این دانشگاه که با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد، افزود: نیازمند اساتید توانمند انقلابی هستیم و استاد این دانشگاه باید همسو با قوه قضاییه باشد.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر برنامه‌های آموزشی برنامه‌های تربیتی مدوّنی هم باید در دانشگاه برقرار شود بر گزینش دانشجویان مستعد و علاقهمند به مبانی نظام تاکید کرد.
آقای محسنی گفت:: امروز در مباحث اقتصادی و فناوری اطلاعات با تحولاتی مواجهیم که ما هم باید با حرکت اجتماع متحول شویم و دیگر قاضی در مسائل اقتصادی نمی‌تواند فقط مسائل عمومی را بداند و باید قضات متخصص در امور بانکی و فضای مجازی داشته باشیم.
وی در همین زمینه بر توسعه رشته‌های مختلف دانشگاه با توجه به نیاز روز جامعه تاکید کرد و گفت:: تلاش خواهد شد دانشکده‌ها و رشته‌های متناسب با نیاز جامعه ایجاد شود و دانشکده پیشگیری این دانشگاه را که تعطیل شده است راه اندازی خواهیم کرد.
محسنی ارزش دانشگاه را به هیئت ممیزه اش دانست و گفت:: تعداد قابل توجهی از اساتید این دانشگاه وضع نامشخص استخدامی دارند و تلاش خواهیم کرد هیئت ممیزه را مجدد احیا کنیم تا منجر به تعیین تکلیف اساتید شود.
وی در خصوص پایان نامه‌ها و اقدامات پژوهشی این دانشگاه نیز گفت:: حتما باید پایان نامه‌ها همسو با اهداف قوه قضاییه باشد.
رئیس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به بخش دوم این دانشگاه یعنی خدمات اداری اشاره کرد و گفت:: به این بخش کم توجهی شده است که اقداماتی در این خصوص انجام خواهد شد.
محسنی بر تحول در سرفصل دروس دانشگاه تاکید کرد و گفت:: پشتیبانی از فعالیت‌های علمی دانشجویان به ویژه دادگاه‌های مجازی و تمرین در این خصوص گسترش پیدا خواهد کرد و در اساسنامه دانشگاه بر هماهنگی هر چه بیشتر دانشگاه با پژوهشگاه‌ها تاکید شده است که در این بخش هم فعال‌تر خواهیم شد.
رئیس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با بیان اهمیت همکاری هر چه بیشتر این دانشگاه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر استفاده هر چه بیشتر از روش‌های نوین در آموزش تاکید کرد.
وی گفت:: مکان استقرار دانشگاه نیز باید اصلاح شود چرا که به لحاظ آموزشی و خوابگاهی نیازمند جایگاهی متناسب با اهداف آموزشی هستیم و یکی از ساختمان‌های اداری ما تبدیل به فضای سبز شده و یکی از خوابگاه‌های ما غیر قابل استفاده است که البته رییس قوه قضاییه در خصوص رفع این مشکلات قول مساعد داده است.
محسنی افزود: در خصوص امور فرهنگی و تربیتی هم باید برنامه‌ای جامع و کاربردی داشته باشیم و اقدامات تربیتی با صرف دو برنامه سخنرانی انجام نمی‌شود و کار تربیتی نیازمند تداوم و تخصص است و همه اقدامات مسئولان دوره‌های گذشته را علمی‌تر و کاربردی‌تر خواهیم کرد.
وی تحول نظام اجتماعی را مستلزم تحول نظام قضایی و تحول نظام قضایی را مستلزم داشتن قضات مستعد و توانمند خواند و گفت:: قاضی در خط مقدم است و باید همه توان خود را در تربیت قضات توانمند بکار گیریم.
 
 برگزاری دو مراسم تکریم و معارفه در دستگاه قضا 
مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری و همچنین روسای پژوهشگاه قوه قضاییه با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.
در این مراسم از خدمات شریعت باقری رئیس قدیم دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری تجلیل و فرید محسنی به عنوان رئیس جدید دانشگاه معرفی شد.
همچنین در این مراسم از خدمات حجت الاسلام امینی رئیس سابق پژوهشگاه قوه قضائیه تجلیل و سیدحجت الله علم الهدی به عنوان رئیس جدید این پژوهشگاه معرفی شد.
حجت الاسلام امینی به دلیل کسالت در این مراسم تکریم حضور نداشت.
سیدحجت الله علم الهدی هم اکنون مدیر گروه حقوق عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان است.

نظر شما