شناسهٔ خبر: 34652570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایگاه آموزش ذبح اسلامی و بهداشتی دام در سمنان برپا می‌شود

سمنان- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری سمنان گفت: همزمان با عید سعید قربان، پایگاه آموزش ذبح اسلامی و بهداشتی دام در میدان استاندارد سمنان برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

جواد نجاریانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ذبح دام در روز عید قربان از مهمترین سنت‌های مسلمانان است، گفت: شهرداری سمنان به منظور رفاه شهروندان، زمینه‌های لازم برای آموزش و بسترسازی محل ذبح بهداشتی دام را آماده کرده است.
وی با اشاره به استقرار یک پایگاه آموزش ذبح اسلامی و بهداشتی دام در میدان استاندارد کنار مصلای سمنان، گفت: ۳۰ راس دام به منظور تشویق مردم به اهدای نذورات و آموزش صحیح و بهداشتی قربانی کردن، در این مکان ذبح می‌شود.
وی با بیان اینکه پس از انجام ذبح ۳۰ راس گوسفند، گوشت قربانی‌ به نیازمندان اهدا می‌شود، اظهار داشت: در روز عید قربان دام زنده در دو نقطه شهر از جمله کشتارگاه واقع در انتهای بلوار حکیم الهی و مرکز دام واقع در جاده نظامی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
نجاریانی، حفر چاه، تامین آب و نیروی پاکبان و استقرار ماشین آلات از جمله خدماتی عنوان کرد که با همکاری سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مدیریت پسماند توسط شهردای سمنان در روز عید قربان به شهروندان ارائه می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری سمنان، گشت مشترک شهرداری با همکاری دامپزشکی و مرکز بهداشت سمنان در روز عید به منظور نظارت و کنترل‌های بهداشتی بر عرضه دام و پوست را از دیگر خدمات شهرداری سمنان در این روز عنوان کرد و افزود: در این مکان دامپزشک و تیم بهداشتی حضور دارند و دام‌های سالم و معاینه شده به شهروندان تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: ذبح و مشاوره دامپزشکی از دیگر خدمات رایگانی است که به شهروندان متقاضی ارائه می‌شود.

عید قربان به روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه گفته می‌شود که از گرامی‌ترین عیدهای مسلمانان است و به یاد حضرت ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

مراسم اهدای قربانی در این عید بر همه افرادی که براساس فقه اسلامی اعمال حج را به جا می‌آورند واجب و الزامی است و مسلمانان در سراسر جهان در عبادت حج، در این روز، گوسفند، گاو یا شتر قربانی کرده و گوشت آن را بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌ کنند.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

نظر شما