شناسهٔ خبر: 34620298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ذبح دام در کشتارگاه، تنها راه تضمین سلامت گوشت قربانی است

یزد - سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان با بیان اینکه یکی از راه های انتقال بیماری مشترک، از طریق گوشت آلوده است گفت: ذبح دام در کشتارگاه، تنها راه تضمین سلامت گوشت قربانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل دامپزشکی استان ،سید مهدی موسوی پوراظهارداشت: یکی از راه های انتقال بیماری مشترک، از طریق گوشت آلوده است  لذا با توجه به غیرقابل شناسایی بودن بیماری تب کریمه کنگو در دام و نزدیک بودن عید سعید قربان، بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز مشکل، ذبح دام های قربانی در کشتارگاه است .

وی افزود : کشتار دام های قربانی در کشتارگاه ها ضامن سلامت جامعه است و در همین راستا، دامپزشکی به همراه سایر ارگان های مرتبط آماده ارائه خدمت به مردم، در اجرای هرچه بهتر سنت حسنه قربانی است و کشتار دام باید درکشتارگاه و زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی و همچنین همراه با پیش سردگذاری لاشه ها صورت بگیرد.

موسوی پورتصریح کرد: تمامی کشتارگاه های استان به منظور ارائه خدمات رایگان و نظارت شرعی و بهداشتی بر مراسم ذبح دام های قربانی و پیش سردگذاری لاشه ها باز است و با توجه به اینکه بیماری تب کریمه کنگو در دام قابل شناسایی نمی باشد؛ شهروندان می توانند با مراجعه به این مراکز و انجام سنت حسنه قربانی از سلامت گوشت مورد توزیع به شهروندان اطمینان حاصل نمایند.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: تنها راه اطمینان از سلامت گوشت، پیش سردگذاری لاشه هاست لذا در صورت عدم دسترسی به کشتارگاه، ضمن رعایت شرایط بهداشتی و حفاظت فردی هنگام ذبح، گوشت قربانی را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف نمایند.

انتها ی پیام /

نظر شما