شناسهٔ خبر: 3460428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جمهوری از نمایشگاه توانمندی های شهرک تحقیقاتی اصفهان دیدن کرد

اصفهان - ایرنا - رییس جمهوری در دومین روز از سفر کاروان تدبیر امید به استان اصفهان امروز - پنجشنبه - از نمایشگاه توانمندی ها و فناوری های نوین شهرک علمی تحقیقاتی این استان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری کشور بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، حسن روحانی ضمن بازدید از توانمندی ها و دستاوردهای شرکت های مستقر در این شهرک، با مسئولان، پژوهشگران و دانش پژوهان شرکت های دانش بنیان ، گفت و گو و از نزدیک با تولیدات و فناوری ها و دستارودهای به نمایش گذاشته در این نمایشگاه آشنا شد.

تولیدات رادیولوژی دیجیتال، فناوری های نانو الیاف، نشانگرهای شیمیایی و زیستی و فناوری های گرانول از جمله تولیدات و دستاروردهایی است که در این نمایشگاه ارایه شده است .

در این بازدید که رییس دفتر رییس جمهوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، ضرورت ایجاد بستر مناسب برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان، ایجاد زمینه های لازم برای تجاری سازی دستاوردهای این شرکت ها و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از سوی رییس جمهوری مورد تاکید قرار گرفت.



* شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت های ˈدانش بنیان ˈ آغاز کرد و اکنون حدود 370 شرکت و موسسه دانش بنیان در این شهرک مستقر است.

از دستاوردهای این شهرک می توان به شکل گیری 45 واحد صنعتی مبتنی بر فناوری های این شرکت ها، اشتغال بیش از پنج هزار نیروی انسانی متخصص و نوآور در شرکت های دانش بنیان، برگزاری 10 دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، اخذ جایزه 2010 بانک توسعه اسلامی در حوزه علوم و تکنولوژی و کسب جایزه انجمن آسیایی پارک های علمی (ASPA Award) توسط هشت شرکت دانش بنیان اشاره کرد.

تجاری سازی بیش از 700 دانش فنی تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان، راه اندازی اولین پارک علمی کودکان و نوجوانان در کشور و انتخاب پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان رتبه اول در بین هفت پارک علم و فناوری برتر کشور از دیگر دستاوردهای این شهرک است.

همچنین مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری تحت نظر یونسکو (IRIS) در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است و تا کنون بخش خصوصی در اراضی این شهرک دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.



* بهره وری از شرکت های دانش بنیان و تبدیل علم به ثروت به عنوان یکی از رویکردهای ˈ توسعه محور ˈ استان اصفهان مطرح و مورد توجه مسوولان استان قرار دارد.

استاندار اصفهان در گفت و گو با ایرنا، گردشگری و فناوری را به عنوان دو محور اصلی توسعه این خطه اعلام کرد و گفت:با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های عظیم شرکت های دانش بنیان به ویژه وجود شهرک بزرگ علمی و تحقیقاتی استان اصفهان بسترهای لازم برای توسعه و تبدیل علم به ثروت در این استان فراهم است.

ˈرسول زرگر پورˈ ایجاد کریدور علم و فناوری را توسعه ارتقاء یافته و سطح بالا خواند و افزود: در این مرحله به جای ایجاد کارخانجات فیزیکی، شرکت های دانش بنیان تشکیل داده و علم به ثروت تبدیل می شود.

وی افزود: بزودی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به کریدور علم و فناوری کشور تبدیل می شود که این موضوع مورد موافقت معاون رییس جمهوری قرار گرفته است.

همچنین رییس شهرک علمی وتحقیقاتی استان اصفهان، هدف از بازدید رییس جمهوری از این مجموعه را طرح موضوع اهمیت ˈ اقتصاد دانش بنیانˈ و نحوه تکیه بر آن در استان اصفهان است.

ˈشیخ زین الدینˈ با بیان اینکه استان اصفهان از پیشینه فرهنگی، صنعتی و کشاورزی غنی برخوردار است، افزود: در حال حاضر مسایل زیست محیطی برای این استان محدودیت های زیادی ایجاد کرده است که برای رفع این مشکلات می توان از اقتصاد دانش بنیان استفاده کرد.



* کاروان تدبیر و امید دیروز چهارشنبه وارد استان اصفهان شد، دکتر روحانی در اولین روز سفر به اصفهان با مردم این استان در میدان امام خمینی (ره) دیدار و در جمع با شکوه استقبال کنندگان از کاروان تدبیر و امید سخنرانی و سپس در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان اصفهان شرکت کرد.

بازدید از نمایشگاه آثار هنرمندان اصفهانی و دیدار با علما و روحانیون استان از دیگر برنامه های اولین روز سفر رییس جمهوری به اصفهان بود.

بازدید از یکی از گلخانه های اطراف شهر اصفهان، شرکت در جلسه شورای اداری استان و برگزاری نشست مطبوعاتی از برنامه های دومین روز سفر رییس جمهوری به استان اصفهان اعلام شده است.

7137/گ / 3011 / 1339

نظر شما