شناسهٔ خبر: 67781870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس هیئت تنیس روی میز شهرستان کاشان:

تنیس روی میز کاشان فضای اختصاصی ندارد

جلال جلیلی

رئیس هیئت تنیس روی میز شهرستان کاشان گفت: شهرستان کاشان ورزشکاران نخبه و مستعد صاحب مدال‌های جهانی و ملی در رشته‌های تنیس روی میز دارد اما فضای اختصاصی و مناسب این رشته ورزشی ندارد.

صاحب‌خبر -

محمودرضا مقامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تنها سالن تخصصی تنیس روی میز کاشان در اختیار آموزش و پرورش است که این سالن تعطیل شده و آموزش پرورش به علت کمبود نیرو حاضر به همکاری نیست و این سالن و امکانات آن بدون استفاده مانده است.

وی افزود: ورزش، یک موضوع تخصصی است و مدیریت ورزشی نیز نیازمند نگاه تخصصی است تا مبانی ورزش حرفه‌ای را بداند و بتواند نیازهای اصلی هر رشته را شناخته و فضای مناسب آن را فراهم کند.

رئیس هیئت تنیس روی میز شهرستان کاشان، تأکید کرد: کشف استعدادهای ورزشی باید توسط کارشناسان هر رشته شناسایی شود و بسترهای لازم برای ورزش قهرمانی را ایجاد کند که در شهرستان‌ها تا رسیدن به این مرحله فاصله زیاد است.

مقامی تصریح کرد: ورزشکاران کاشان در رشته تنیس روی میز طی سال‌های گذشته رتبه‌های برتر ملی و جهانی داشتند که انگیزه‌ای برای حمایت بخش صنعت از این ورزشکاران است، اما مشروط به استمرار قهرمانی است.

وی گفت: قهرمانان رشته‌هایی مثل تنیس روی میز توسط مسئولان دیده نشده و حمایت نمی‌شود و جایگاهی مثل فوتبال پیدا نمی‌کنند در حالی که هزینه آن به مراتب کمتر از فوتبال است.

رئیس هیئت تنیس روی میز شهرستان کاشان، افزود: آموزش و پرورش می‌تواند آغاز آموزش تنیس روی میز باشد که برنامه تدوین شده‌ای در این زمینه نداشته و استعدادهای دانش‌آموزان به طرف ورزش‌های دیگر هدایت می‌شود که نتیجه خاصی به دنبال ندارد.

مقامی تأکید کرد: بچه‌هایی که علاقه‌مند و مستعد رشته تنیس روی میز هستند، اما شرایط و تبلیغات جامعه باعث شده که خانواده‌ها طرفدار ورزش فوتبال شده و مانع از حضور بچه‌هایشان در دیگر رشته‌های ورزشی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هماهنگی بین دستگاه‌ها می‌تواند ضمن گسترش ورزش و توسعه سلامتی در جامعه، بستر ورزش قهرمانی در رشته‌های مختلف را فراهم کند و پرچم ایران در جهان را برافراشته دارد.

انتهای پیام

نظر شما