شناسهٔ خبر: 34593628 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایان عملیات اعزام حجاج به خانه خدا/ خصوصی سازی هما متوقف شد

مدیرعامل ایران ایر گفت:‌ با انجام پرواز شماره 1456 توسط ایران ایر از فرودگاه امام آخرین زوار نیز شب گذشته به خانه خدا اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاپیتان تورج دهقان زنگنه امروز در نشست خبری پایان پروازهای حج در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که قرار بود امروز آخرین روز پروازهای حج باشد، گفت: در ابتدا قرار بود 14 مرداد ماه آخرین روز پروازهای حج باشد که پس از آن طی رایزنی سازمان حج و زیارت مقرر شد تعداد بیشتری زائران اعزام شود و قرار شد پروازها تا 16 مرداد ادامه یابد.

وی افزود: از آن منظر که در عربستان محدودیت اعزام زائران در فرودگاه وجود داشت از ما خواهش کردند این پروازها زودتر به پایان برسد که طبق هماهنگی سازمان حج و زیارت با زائران آخرین پرواز شب گذشته ساعت 22 و 20 با شماره 1456 از فرودگاه امام خمینی (ره) انام و زوار به خانه خدا رفتند.

* خصوصی سازی هما متوقف شده است

وی گفت:‌خصوصی سازی هما که قرار بود انجام شود فعلا متوقف شده است

* آغاز پروازهای برگشت حجاج از 25 مرداد 

مدیرعامل ایران ایر بیان کرد: پرواز حجاج از 17 تیر ماه آغاز شد و 15 مرداد به پایان رسید.

وی افزود:‌مدت زمان اعزام زائران 30 روز بود و 88 هزار و 561 زائر در 360 پرواز به خانه خدا رفتند.

زنگنه افزود: 43 درصد پروازها شامل 153 پرواز به جده و 57 درصد پروازها شامل 207 پرواز به مدینه انجام شد.

وی گفت:‌میانگین تاخیر پروازها 19 دقیقه بود.

زنگنه با بیان اینکه پروازهای برگشت از 25 مرداد آغاز می‌شود تا 17 شهریور ادامه دارد، افزود: 361 پرواز برگشت به حج داریم که 176 پرواز از فرودگاه جده و 185 پرواز از فرودگاه مدینه خواهد بود.

مدیرعامل ایران ایر میزان بار مجاز زوار را دو بسته 20 کیلوگرمی اعلام کرد.

وی افزود: پروازهای برگشت در 19 فرودگاه امام خمینی، اهواز، اصفهان،بیرجند، ارومیه، بندرعباس، بوشهر، تبریز، رشت زنجان، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد انجام می‌شود.

وی گفت:‌ بیشترین پرواز 95 پرواز از فرودگاه امام و کمترین پرواز 2 پرواز از فرودگاه رشت است.

مدیرعامل ایران ایر گفت:‌ امسال 9 فروند هواپیما پروازهای حج را انجام دادند و میزان زوار نسبت به سال گذشته 98 درصد رشد داشت.

زنگنه از افزایش 97 درصدی پروازهای حج امسال نسبت به پارسال خبر داد و گفت: میانگین تاخیرات امسال 74 درصد نسبت به پارسال کاهش یافت.

* همکاری ایرلاین‌های دیگر با هما در انجام پروازهای خارجی 

وی گفت: شرکت‌های قشم، ماهان،‌آسمان و اطلس گلوبال در شرایطی که پروازهای خارجی هما به دلیل انجام پروازهای حج کاهش یافته بود تعهدات ایران ایر را انجام دادند.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان در دستور کار ایران ایر قرار دارد، گفت: ما هواپیما با هزینه بالاتر گرفتیم و سعی کردیم تعهدات خود را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: در انجام پروازهای حج شرکت‌های دیگر به هما کمک کردند که بابت کاهش صندلی اکونومی در این حوزه هما زیان یک میلیون و 259 هزار یورویی و بابت  بیزنس کلاس زیان یک میلیون و 780 هزار یوروی دید.

انتهای پیام/

نظر شما