شناسهٔ خبر: 34573806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

العیساویه، کودکان خردسالی که در آغوش والدین به بازجویی می روند

غزه- ایرنا - "العیساویه" شهرک کوچکی در شمال قدس اشغالی است که این روزها به دلیل احضار کودکان خردسال برای بازجویی از سوی رژیم صهیونیستی به نامی آشنا تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

رژیم صهیونیستی در تازه ترین جنایت خود به احضار و بازجویی کودکان فلسطینی به ویژه اهالی العیساویه متوسل شده و با ارسال احضاریه برای والدین کودکان، آنان را به بازجویی فرا می خواند حال آنکه برخی از این کودکان در آغوش پدران به بازجویی می روند.

ظلم و قانون شکنی در حق کودکان فلسطینی فقط به بازداشت و بازجویی غیرقانونی آنان ختم نمی شود، بلکه در مواردی نیروهای رژیم صهیونیستی به عمد کودکان را زیر گرفته و به قتل می رسانند.

ماه گذشته یک شهرک‌نشین صهیونیست، "طارق ذبانیه" کودک شش ساله فلسطینی را در نزدیکی شهر "ترقومیا" در غرب "الخلیل" کرانه باختری زیر گرفت و به شهادت رساند.

جدیدترین آمار درباره بازداشت گسترده کودکان فلسطینی نشان می‎دهد، بیش از 50 هزار کودک فلسطینی در نیم قرن اخیر از سوی ارتش صهیونیستی بازداشت شده‎اند.

بر اساس این آمار، رژیم صهیونیستی از سال 1967 تاکنون بیش از 50 هزار کودک فلسطینی ساکن کرانه باختری اشغالی را بازداشت کرده است.

العیساویه، غزه کوچک

مساحت العیساویه تا پیش از سال 1967 بالغ بر 12500 دونم بود (هر دونم هزار متر است) اما به دلیل شهرک سازی ها و اشغالگری های صهیونیستی اکنون مساحت آن به حدود 2400 دونم رسیده و به این ترتیب این شهرک همچنان بهای اشغالگری صهیونیستی را می پردازد.

تعداد ساکنان العیساویه بیش از 18 هزار نفر است و روستاهای "عناتا، شعفاط، الطور، الخان الاحمر و قدس" در اطراف آن قرار دارند.

برخی العیساویه را به دلیل حملات و تجاوزات متعدد صهیونیستی، غزه کوچک می نامند، زیرا روزی نیست که در آن صدای انفجار بمب های صوتی و فریاد سربازان و تخریب خانه های مسکونی شنیده نشود، ساعتی نیست که مردم با حملات و تجاوزات سربازان صهیونیستی با استفاده از گازهای اشک آور روبه رو نشوند تا جایی که گویی به چشمان اهالی این شهرک خواب نمی رود.

این وضعیت بیشتر روستاها و محله های قدس اشغالی است که هر روز صحنه دستگیری های متعدد از سوی رژیم صهیونیستی است، اما تجاوزات ارتش این رژیم به اینجا ختم نمی شود، بلکه العیساویه از دو ماه پیش تحت تحریم و محاصره نظامی شدید نیروهای صهیونیستی قرار گرفته که در جریان اعمال محدودیت برای اهالی آن، آنان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و اخیرا نیز کودکان العیساویه هدف قرار گرفته و برای بازجویی به بهانه سنگ اندازی احضار می شوند.

جدیدترین مورد از احضاریه هایی که رژیم صهیونیستی برای یک کودک خردسال فرستاد مربوط به "محمد علیان" کودک چهار ساله ای است که به اتهام سنگ اندازی به سمت نیروهای اسرائیلی احضار شد.  سپس برای "فراس عبید" کودک شش ساله دیگر از همین شهرک به بهانه مشابه احضاریه فرستاده شد.

عشق به مسجد الاقصی در دل ها زنده می ماند

"علا العیساوی" یک دانشجوی اهل العیساویه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سربازان صهیونیستی و نیروهای موسوم به نیروهای مرزی یک ساعت  العیساویه را به حال خود رها نمی کنند، آنان مدام به دنبال افراد مورد نظر خود هستند، با این حال و با وجود تمام محدودیت ها و شهید و زندانی شدن اهالی این شهرک و تخریب منازل مسکونی آن، عشق به مسجد الاقصی در دل ما زنده است.

"محمد محمود" کارشناس حقوقی فلسطینی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضمانت مالی برای آزادی دو جوان و یک نوجوان از شهرک العیساویه در ماه گذشته به بیش از 60 هزار "شیکل" (واحد پول رژیم صهیونیستی) رسید.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کسانی که از شهر العیساویه بازداشت شدند، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به عمد افراد کم سن و سال را که به سن قانونی نرسیده اند بازدشت می کند و در نبود والدین از آنان بازجویی می کند که این نقض قانون است.

محمود در توضیح این مطلب افزود: "وسیم ایاد داری" جوان 17 ساله اهل العیساویه اخیرا در جریان شکنجه در بازداشتگاه از ناحیه دست چپ در چند نقطه دچار شکستگی شد، پدربزرگ او نیز که برای ملاقات او به بیمارستان رفته بود، مورد ضرب و شتم نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

این جوان اهل العیساویه با زنجیرهایی که به پایش بسته شده بود، در بیمارستان بستری است و فیلم هایی که از لحظه دستگیری او وجود دارد، نشان می دهد نیروهای صهیونیستی به او حمله ور شده و او را روی زمین انداخته و دستانش را از پشت بسته و به خودروی نیروی پلیس صهیونیستی منتقل کردند.

"محمد ابو الحمص" عضو کمیته پیگیری در العیساویه نیز در خصوص وضعیت امنیتی در این شهرک گفت: نیروهای اشغالگر به "صباح داری" یک زن 60 ساله و مادر بزرگ وسیم حمله برده و در حالی که تلاش داشت به سمت نوه خود برود، او را روی زمین انداختند که به دلیل شدت ضربه بیهوش و به یک مرکز درمانی در داخل این شهرک و سپس از آنجا به بیمارستان شهر "هداسا" منتقل شد.

این در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه روند بازداشت کودکان فلسطینی، در روزهای اخیر "محمد ولید حجاجره" یک کودک 13 ساله را در شمال منطقه الخلیل در کرانه باختری نیز بازداشت کردند.

نظر شما