شناسهٔ خبر: 34567073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

توسعه همکاری‌های مرزی ایران و قطر

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: توافق‌های گذشته ایران و قطر به نتایج مثبت و خوبی رسیده که نشان دهنده تعامل دو کشور در حوزه مرزبانی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سردار قاسم رضایی در نشست دیپلماتیک مرزی با عبدالعزیز علی عبدالعزیز المهندی رئیس هیئت اداره امنیت سواحل مرز‌های قطر، از امضای تفاهمنامه مرزی ایران و قطر خبر داد و گفت: ایران و قطر روابط دیرینه و تعامل تاریخی و اقتصادی خوبی دارند.

وی با اشاره ۲۶۸ کیلومتر مرز آبی مشترک ایران و قطر، افزود: حدود مرزی مورد تایید هر دو کشور است و برای مراقبت از شرایط مرزی، نیاز است فرماندهان مرزی نشست‌ها و تعاملات دو جانبه داشته باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: این اجلاس پانزدهمین نشست میان فرماندهان دو کشور است و در دیدار‌های مرزی بر خدمات دهی به تجار تاکید شده است و دولت قطر بندر مخصوص را برای شناور‌های جمهوری اسلامی ایران احداث کرده است و خدمات دهی به تجار ایران را به شکل مطلوبی انجام میدهد.

مقام عالی مرزبانی ناجا با بیان اینکه تفاهمنامه مرزی دو کشور به امضاء رسیده است، افزود: مهم‌ترین مواردی که در پانزدهمین اجلاس مشترک مرزی مطرح شد، تثبیت گشت‌های همزمان و هماهنگی میان دو کشور است که نشست هماهنگی‌های بیشتری به صورت میدانی و میان فرماندهان هر ۶ ماه یکبار و در صورت ضرورت به شکل اضطراری صورت گیرد.

سردار رضایی با تاکید بر اجرای رزمایش مشترک امداد و نجات در منطقه، گفت: گاهی تردد‌های سهوی از سوی شناور‌های دو کشور اتفاق می‌افتد که طبق توافق، اعمال قانون باید فقط از طریق مرزبانان باشد، اما اگر جرمی از سوی شناور‌ها اتفاق افتاد، روند قضایی را طی کند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: ارتقای ظرفیت‌های دو طرف مورد تاکید است و ظرفیت‌های تولیدی و مصرفی در قطر و تردد تجار به صورت تعامل میدانی میان مرزنشینان و تجار افزایش می‌یابد.

"عبدالعزیز علی عبدالعزیز المهندی" رئیس هیئت اداره امنیت سواحل مرز‌های قطر نیز در این دیدار گفت: مذاکرات بسیار ارزنده و سازند‌های با فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران داشتیم که تأثیر آن بر امنیت منطقه مشهود خواهد شد.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه مرزی در پانزدهمین اجلاس مشترک ایران و قطر گفت: برای مبارزه با جرایم مرزی به نتایج مطلوبی رسیدیم و امیدواریم در آینده نتیجه مثبت آن آشکارتر شود.

نظر شما