شناسهٔ خبر: 34563082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هزینه‌های زائد سازمان همیاری شهرداری‌ها صفر شده است

نشست خبری توسعه منطقه گردشگری گاوازنگ دوشنبه شب با حضور مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان و معاونین وی با تشریح اقدامات صورت گرفته و پیش‌بینی شده برای ماه‌های آتی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نشست خبری توسعه منطقه گردشگری گاوازنگ دوشنبه‌شب با حضور مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان و معاونین وی برگزار شد.

 منطقه تفریحی گاوازنگ در شمال شهر زنجان قرار دارد  و در این تعطیلات تعداد گردشگران حاضر در این منطقه افزایش پیدا می‌کند.

به علت ازدیاد گردشگر در این منطقه مسؤولان طرح توسعه آن را در نظر گرفته‌اند و قرار است که امکانات تفریحی و گردشگری جدیدی در منطقه ایجاد شود.

در واقع از سال ۷۳ منطقه گاوازنگ به عنوان یک مجموعه گردشگری و تفریحی در استان مطرح و در سال ۷۶ به صورت قطعی به تصویب رسید و طی سالیان قبل طرح توسعه گردشگری آن ادامه داشته است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان در این نشست ضمن ارائه گزارش یک و نیم ساله از فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان همیاری شهرداری‌ها اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های استان‌ها از سال ۶۹ ایجاد و افزایش توان مالی شهرداری‌ها و خودکفایی آنها از اهداف فعالیت این سازمان است.
سعید امیدی با اشاره به اینکه عالی‌ترین رکن این سازمان متشکل از ۲۱ شهردار و نمایندگانی از استانداری است، گفت: هیأت مدیره شامل معاون هماهنگی استاندار، مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری، شهردار زنجان و شهردار سلطانیه است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد قانون‌مندی شفافیت و ارزش آفرینی در جامعه مورد توجه این سازمان است و تلاش ما شفاف سازی فعالیت این سازمان بوده است،گفت: تلاش داریم مسیر این سازمان را روی ریل اصلی قرار دهیم و تعامل حداکثری با شهرداری‌ها و کار تیمی و فراجناحی با چابک‌سازی مجموعه در دستور کار این سازمان است.

وی با بیان اینکه برگرداندن سازمان همیاری به ریل خود و هدایت مجموعه رو به جلو از جمله اولویت‌های سازمان است، تصریح کرد: بر همین اساس همه امور مالی را شفاف‌سازی کردیم و هزینه‌های مازاد و تشریفاتی را به حداقل رساندیم
امیدی با اشاره به اینکه سازمان همیاری به یک پیکره واحد و هماهنگ تبدیل شده و مجموعه چابکتر از قبل شده است، اضافه کرد: بحث انضباط مالی نیز از دیگر موضوعاتی است که در سازمان مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با بیان اینکه در ماه گذاشته هزینه‌های زائد به صفر رسیده است چون ۲۱ شهرداری در آن هیأت مدیره هستند، گفت: ما برای عملیاتی کردن این رویکردها اقدامات متعددی انجام می‌دهیم.

*برگرداندن 20 میلیارد تومان از دارایی‌های سازمان همیاری

وی با بیان اینکه افزایش دارایی سازمان در بخش املاک و معدن و برگرداندن و یا افزایش دارایی به میزان ۲۰ میلیارد تومان از اقدامات صورت گرفته در سازمان همیاری شهرداری‌هاست، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، آغاز کار از احیای منابع از دست رفته بود و بخش‌هایی نیز به نقدینگی تبدیل شده است.
امیدی با بیان اینکه سازمان اجاره نخواهد داد که حقی از سهامداران آن ضایع شود، گفت: پروژه فودکورت در مسیر جنوب به شمال و ضلع غربی قرار دارد و پروژه در آستانه بهره‌برداری است  د به زودی مشکل آبرسانی و گازرسانی آن حل خواهد شد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان ادامه داد: در نحوه خریدها و نحوه کار عمرانی در ۵۰ درصد اول ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده بود که در مرحله دوم ۱۶ میلیارد ریال هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه پروژه گردشگری گاوازنگ علاوه بر ایجاد نشاط و شادی برای شهروندان، در حوزه رونق گردشگری، اقتصادی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی بسیار اثرگذار بوده است، گفت: در ابتدا قرار بود ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی به این مجموعه اختصاص یابد اما اکنون به کمتر از ۵۰ هکتار رسیده است.

*یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران کل  میزان پاسخگویی به رسانه‌هاست

در ادامه نیز مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان با تبریک روز خبرنگار و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز اظهار کرد: کار رسانه از جهات متعددی ارزشمند است.

رضا الهی سرشت با اشاره به اینکه بسیاری از اتفاقات با حضور رسانه‌ها ممکن شده و از این طریق در جامعه امیدآفرینی می‌شود، گفت: در واقع رسانه‌ها با اخبار امیدبخش به همبستگی بیشتر در جامعه کمک می‌کنند.

وی با اشاره به تمهیدات مجموعه استانی برای ارتباط بیشتر مدیران با رسانه‌ها گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران کل  میزان پاسخگویی به رسانه‌هاست.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان گفت: همچنین هر هفته هر دستگاه اجرایی باید یک خبر شاخص از مجموعه خود که در رسانه‌ها منتشر شده را در پرتال سازمانی قرار دهد.

*آغاز ثبت‌نام آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری

رئیس مرکز علمی -کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان نیز از آغاز ثبت‌نام مقاطع کاردانی و کارشناسی مرکز آموزش علمی -کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌ها خبر داد و گفت: فراخوان ثبت‌نام دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی منتشر شده است.

هاجر شکری گفت: مرکز علمی- کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان با رویکرد مهارت محوری و کارآفرینی اقدام به پذیرش  می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز آموزش علمی‌ -کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌ها از سال ۹۱ فعالیت دارد، اضافه کرد: از زمان آغاز فعالیت این مرکز تاکنون ۴۴۲ نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شدند و ۱۰۵ هزار نفر  ساعت آموزش‌های ضمن خدمت برای کارکنان شهرداری‌ها برگزار شده است.

انتهای پیام/73005//ق/گ

برچسب‌ها:

نظر شما