شناسهٔ خبر: 34484529 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

19 کشته در حمله القاعده به پایگاهی در جنوب یمن

شبکه تروریستی القاعده صبح امروز (جمعه) پایگاه وابسته به نیروهای دولت مستعفی یمن را در استان «أبین» هدف قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حمله صبح امروز (جمعه) تروریست‌های القاعده به پایگاه «المحفد» در استان أبین واقع در جنوب یمن، تا کنون کشته شدن ۱۹ تن از نیروهای دولت مستعفی یمن گزارش شده است.

به نوشته پایگاه خبری الرأی، دو تن از مسئولان دولت مستعفی به خبرگزاری فرانسه گفتند که تروریست‌های القاعده توانستند با حمله به این پایگاه، وارد آن شده و برای ساعاتی کنترل آن را در دست بگیرند. پس از این حمله نیروهای کمکی و بالگردهای ائتلاف سعودی وارد عمل شده و تروریست‌ها را بیرون کردند.

این پایگاه در اختیار نیروهای «کمربند امنیتی» وابسته به امارات قرار دارد و شدت درگیری صبح امروز در ماههای اخیر بی سابقه بوده است. 

 


مناطق به رنگ قهوه‌ای در کنترل گروهک القاعده قرار دارد


گروهک القاعده در شبه جزیره عربستان با نام دیگر «انصارالشریعه» از اصلی‌ترین شاخه‌های القاعده محسوب می‌شود که مرکزیت آن در یمن است. این گروهک پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ توانست مناطقی را تحت اداره خود در آورد، در حالی که پیش از آن به صورت پراکنده در کوهها و مناطق بیابانی مستقر بود و پس از یورش ائتلاف سعودی نه تنها نفوذ و وسعت جغرافیایی آن کاسته نشده بلکه القاعده به ابزاری برای انتقام‌گیری‌های قبیله‌ای و جناحی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما