شناسهٔ خبر: 34431365 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نگاهی به چند خبر

مهمترین اخبار امروز شهرداری تهران

روزشمار تردد خودروها در محدوده کنترل آلودگی هوا در سامانه «تهران من»‎؛ کاهش ترافیک در هسته میانی شهر و ...

صاحب‌خبر -

مهمترین اخبار امروز شهرداری تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین خبر‌های امروز شهرداری تهران را در ادامه ببینید؛

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران
 کاهش ترافیک در هسته میانی شهر 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کاهش ۶ درصدی ترافیک در تیرماه امسال در مقایسه با ماه مشابه پارسال خبر داد و گفت: کاهش ترافیک در هسته میانی شهر مشهود است.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ «محسن پورسیدآقایی» با اشاره به گذشت حدود ۴۰ روز از اجرای طرح جدید «کنترل آلودگی هوا» در محدوده زوج یا فرد سابق گفت: کاهش آلودگی هوا و ترافیک ۲ هدف اصلی اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هواست.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از کاهش ۱۳ درصدی ترافیک تیرماه در مقایسه با خرداد سال جاری در محدوده کنترل آلودگی هوا خبر داد و گفت: کاهش ترافیک در هسته میانی شهر مشهود است.
وی در واکنش به این انتقاد که طرح کنترل آلودگی هوا ترافیک را در حلقه میانی کاهش داده، اما ترافیک در حلقه سوم شهر افزایش‌یافته است، تصریح کرد: وقتی محدوده‌های مرکزی شهر را با محدودیت تردد کنترل می‌کنیم، به‌نوعی سفر از مبدا را کنترل کرده‌ایم، وقتی شخصی در محدوده مرکزی شهر کار دارد و با محدودیت تردد مواجه می‌شود دیگر از وسیله نقلیه شخصی استفاده نمی‌کند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه محدودیت سفر نوعی کاهش تقاضای سفر است، تصریح کرد: آمار و سنجش‌های ما نشان می‌دهد در کل شهر تهران کاهش ۶ درصدی ترافیک را شاهد بوده‌ایم.
وی گفت: البته در ۲ بزرگراه - مسیر جنوب بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه همت- شاهد افزایش ترافیک با اجرای این طرح بوده‌ایم که جمع‌آوری پل گیشا نیز به دلیل تغییر مسیر بسیاری از شهروندان در افزایش ترافیک بزرگراه همت نقش داشته است.


معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد
 روزشمار تردد خودروها در محدوده کنترل آلودگی هوا در سامانه «تهران من» 
روزشمار تردد خودرو‌ها در محدوده کنترل آلودگی هوا بر روی سامانه «تهران من» فعال شد.
به‌ گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهروندانی که در سامانه «تهران من» ثبت‌نام و مشخصات خودروی خویش را وارد کرده اند، می‌توانند از تعداد روز‌هایی که در محدوده کنترل آلودگی هوا تردد می‌کنند، آگاه شوند.
این امکان جدید سامانه «تهران من» در قسمت «فهرست تردد» با عنوان «گزارش مصرف سهمیه فصلی محدوده کنترل آلودگی هوا» ایجاد شده است و کاربران می‌توانند تعداد روز‌های تردد خود در چهار فصل سال را ببینند و برای روز‌های مازاد بر سهمیه ترددِ رایگان (۲۰ روز برای پلاک تهران و ۱۵ روز برای پلاک غیرتهران)، عوارض تردد را با شارژ حساب در همین سامانه بپردازند.
تعداد تردد‌ها تا تاریخ صدور صورتحساب، محاسبه می‌شود و شامل تردد‌های چند روز اخیر نمی‌شود.
شهروندان برای تردد در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا و بهره‌مندی از تردد رایگان ۲۰ روزه فصلی، استفاده از مهلت یک‌ماهه پرداخت عوارض، اطلاع از تعداد روز‌های تردد و پرداخت آسان عوارض خود باید در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کنند.
ثبت اطلاعات شخصی و مشخصات خودرو در این سامانه الزامی است.

نظر شما