شناسهٔ خبر: 34385547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عزل مدیران متولی، راهکار استاندار گلستان برای برخورد با تخلفات «زیارت»

استاندار گلستان گفت: : اخیرا هیأتی از تهران برای رسیدگی «زیارت» به گلستان آمدند و اعلام کردند که تخلفات در زیارت گسترده است که بنده همان جا اعلام کردم اگر تخلفات گسترده است مدیران مربوطه را عزل کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‎شناس بعد از ظهر امروز در نهمین همایش و کارگاه آموزشی روابط عمومی دستگاه‎های اجرایی استان گلستان که با موضوع مدیریت روابط عمومی برگزار شد اظهار کرد: روابط عمومی‎ها حلقه بین مسؤولان و مردم هستند و بهتر از مسؤولان با مردم در ارتباط هستند و باید مسائل دستگاه خود و مردم را منعکس کنند  و امید و اعتماد را به جامعه تزریق کنند.

وی امید و اعتماد را دو عنصر مهم سرمایه اجتماعی دانست و افزود: اگر سرمایه اجتماعی ملتی ناامید شود رفاه و اقتصاد مردم شکوفا نخواهد شد.

*تخلف کوچک محیط‌زیستی را هم نباید نادیده گرفت

استاندار گلستان بیان کرد: اخیراً هیأتی از تهران در خصوص رسیدگی به وضعیت منطقه «زیارت» به استان گلستان آمدند و اعلام کردند که تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت گسترده است که بنده همان جا اعلام کردم اگر تخلفات گسترده است مدیران مربوطه را عزل کنید، اگر مردم تخلف کردند مدیران ذی‎ربط ناظر بودند و در صورتی که تخلفات در این منطقه گسترش یافته به عنوان استاندار تقاضای عزل این مدیران را دارم.

حق‎شناس یادآور شد: بنده به شدت علاقه‎مند به محیط زیست هستم و از نگاه بنده تخلف کوچک را هم نباید نادیده گرفت اما آیا اینجا حجم تخلفات گسترده است و یا استان‎های همجوار و یا تهران؟ چه کسانی باید اطلاع‎رسانی و روشنگری کنند؟ این نشان می‎دهد روابط عمومی‎ها وظیفه اطلاع‎رسانی و روشنگری را به خوبی انجام ندادند.

وی ادامه داد: اگر اطلاع‎رسانی درست انجام می‎شد امروز در این شرایط قرار نداشتیم، لازم است صریحاً اعلام کنم که برخی شهرهای استان همجوار 100 برابر زیارت ساخت‎وساز انجام دادند و اکثر این افراد نیز غیربومی هستند اما در زیارت گرگان اکثر افرادی که دست به ساخت‎و‎ساز زدند بومی هستند حال کجا را چه کسانی غارت کردند؟ کدام یک بااهمیت‎تر هستند؟ تبیین و روشن‎سازی و اطلاع‎رسانی این مهم بر عهده روابط عمومی دستگاه مربوطه است.

استاندار گلستان تأکید کرد: البته بنده اعتقاد دارم نظر هیأت اعزامی و نامه مقام معظم رهبری در خصوص زیارت درست است اما سخنم با دستگاه‎اجرایی و مسؤولان استانی است.

*تمام شهر گرگان با خشکی خلیج گرگان باید تخلیه شود

حق‎شناس خاطرنشان کرد: در جلسه شورای تأمین تأکید کردم که به هیچ عنوان در کمیسیون ماه 100 با تراکم و تغییر کاربری موافقت نشود و اگر کسی این کار را انجام داد قطعاً بدانید که فردی پشت آن قضیه است، مگر تخلفات ساخت‎وساز غیرمجاز را چه کسی انجام می‎دهد؟!

وی اذعان کرد: متأسفانه گاهی اوقات برخی مدیران دستگاه های اجرایی با تخلفات موافقت می‌کنند و مردم هم با مشاهده تخلف و ساخت‌وساز غیرمجاز یک فرد، خود را هم مستحق می‌دانند که چرا ما نتوانیم چنین کاری انجام دهیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه در صورتی که خلیج گرگان خشک شود علاوه‎بر برخی شهرستان‎های غرب گلستان، تمام شهر گرگان نیز باید تخلیه شود، ابراز کرد: متأسفانه ریزگردها امروز دامن‎گیر خلیج گرگان شده است، نمی‎توانیم دست روی دست بگذاریم تا خلیج گرگان خشک شود سپس به تهران بروم و برای احیای آن درخواست اعتبار کنم.

*خشکی سالانه 80 سانتی‎متر تا یک متر از آب خلیج گرگان

حق‎شناس از روابط عمومی‎های فرمانداری، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی، بخشداری، شوراهای شهر و نمایندگان مجلس خواست تا از خلیج گرگان غافل نشوند و گفت: آیا باید منتطر بمانیم تا خلیج گرگان مانند دریاچه ارومیه خشک شود و ریزگردها کل شهر را فرا بگیرد تا ما متوجه مشکل آن شویم؟

وی متذکر شد: محیط زیست در حال نابودی است و خلیج گرگان دو منبع دارد که آب یک منبع از نکارود و آب منبع دیگر از دریا می‎آید که در نکارود به اشتباه سد احداث کردند و متاسفانه کسی حتی انجمن‎های محیط زیستی اعتراض نکردند.

استاندار گلستان با بیان اینکه سالانه 80 سانتی‎متر تا یک متر از آب خلیج گرگان خشک می‎شود، افزود: این به معنای آن است که خلیج گرگان در چهار سال آینده به طور کامل خشک می‎شود و  با ریزگردها مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/83018/ق

نظر شما