شناسهٔ خبر: 34382363 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خوش خدمتی امارات برای آمریکا / برگزاری نشست جدید«معامله قرن» در ابوظبی

امارات متحده عربی تصمیم گرفته است تا پس از بحرین، نشست جدید« معامله قرن» را در ابوظبی برگزار کند تا خوش خدمتی خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج اونلاین، دولت امارات متحده عربی  امروز با کشورهای عربی دیگر مسابقه گذاشته است تا نقش موثر و تاثیرگذاری را درچارچوب تحرک آمریکا در منطقه داشته باشد، به همین دلیل برنامه سیاسی و اقتصادی مربوط به حل درگیری اسرائیلی – فلسطینی با نام «معامله قرن» را آماده کرده است.

امارات در دوره اخیر از نادیده شدن از سوی کاخ سفید رنج برده است، به همین دلیل تلاش دارد تا نام خود را با این روش بر سرزبان بیندازد تا نقش جدیدی در این معامله آمریکایی داشته باشد. معامله ای که فلسطینی ها به طور قاطع با آن مخالفند و امارات و عربستان را به طور صریح متهم  کردند که برای از بین بردن آنها تلاش می کنند.

این نقش جدیدی که امارات برای دستیابی آن تلاش می کند، پاداش بزرگ آمریکا به شمار می آید تا میزبان نشست آتی در سرزمین خود درباره تحولات «معامله قرن» باشد. در نشست امارات نتایج نشست اقتصادی منامه که در 25- 26 ماه ژوئن گذشته برگزار شد، دنبال می شود.

منابع آگاه عربی به خلیج اونلاین فاش کردند که ابوظبی به طور رسمی از طریق «جرد کوشنر» داماد و مشاور«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، به ترامپ اعلام کرد که سرزمینش برای میزبانی نشست «معامله قرن» آماده است و ایستگاه دوم پس از بحرین خواهد بود.

این منابع اعلام کردند: کاخ سفید باوجود ملاحظات بسیاری نسبت به نقش ضعیف امارات در منطقه، کاهش نفوذ و تاثیرگذاریش نسبت به سایر کشورهای عربی مانند مصر و عربستان، با درخواست ابوظبی موافقت کرد و تصمیم دارد تا نشست آتی را داخل این کشور برگزار کند.

امارات آماده سازی نشست آتی را برعهده خواهد داشت و دعوتنامه هایی را برای شخصیت های عربی، آمریکایی، اسرائیلی حتی فلسطینی برای حضور در این نشست ارسال خواهد کرد.

نظر شما