شناسهٔ خبر: 67734101 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واشنگتن دو شهروند روسیه را به اتهام حمله سایبری به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا تحریم کرد

تهران- ایرنا- وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۲ تن از اعضای ارشد گروه «ارتش سایبری تولد دوباره روسیه» (CARR) را به نقش داشتن در حمله سایبری به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده متهم و تحریم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که «یولیا ولادیمیروفنا پانکراتوفا» و «دنیس اولگوویچ دگتیارنکو» رهبر و هکر اصلی این گروه هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که این گروه حملاتی سایبری در اوکراین و سایر کشورهای دیگر انجام داده و از سال گذشته مسئولیت حمله به زیرساخت‌های حیاتی در ایالات متحده و اروپا را نیز بر عهده گرفته است.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: تلاش‌های گروه CARR و اعضایش برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی ما تهدیدی غیرقابل قبور برای شهروندان و اجتماعات ما ایجاد می‌کند که تبعات احتمالی خطرناکی دارد.

بر اساس سندی که چندی پیش در وب سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شد، این وزارتخانه با مشورت وزارت خارجه آمریکا، «ارائه (۱) خدمات مشاوره فناوری اطلاعات و طراحی به هر شخصی در فدراسیون روسیه، ۲) خدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات و خدمات مبتنی بر فضای مجازی برای نرم‌افزار مدیریت سازمانی و نرم‌افزار طراحی و ساخت را ممنوع کرد.»

در همین حال، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به منظور تضمین امنیت اطلاعات روسیه، استفاده از خدمات اینترنتی کشورهای غیردوست را ممنوع کرد.

بر اساس فرمان رئیس جمهور روسیه که بیش از یک ماه پیش صادر شد، استفاده از سیستم‌های امنیت اطلاعات کشورهای غیردوست و شرکت‌های آنها باید از سال ۲۰۲۵ متوقف شود.

نظر شما