شناسهٔ خبر: 34340439 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جوانان والیبال ایران تاریخ‌سازی کردند

تهران- ایرنا- تیم والیبال جوانان ایران با پیروزی مقابل برزیل برای نخستین بار در تاریخ به فینال مسابقات قهرمانی جهان راه یافت.

صاحب‌خبر -

تیم والیبال زیر ۲۱ سال ایران جمعه شب در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جهانی به مصاف برزیل رفت و این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست داد.

سه ست این بازی با نتایج ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران رقم خورد تا شاگردان بهروز عطایی با اقتدار به فینال صعود کنند.

برزیل ۵ مسابقه از ۶ بازی قبلی خود در این رقابت‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشته بود ولی مقابل ایران حرفی برای گفتن نداشت.

پوریا یلی با ۱۸ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن مسابقه ایران و برزیل بود.

در دیگر مسابقه نیمه‌نهایی، ایتالیا با نتیجه سه بر یک روسیه را شکست داد و به فینال صعود کرد. مسابقه نهایی رقابت‌های والیبال زیر ۲۱ سال قهرمانی جهان از ساعت ۲۰:۳۰ شنبه برگزار می‌شود و ایران و ایتالیا برای کسب مدال طلا به مصاف هم می‌روند.

این ۲ تیم پیش‌تر در مرحله دوم مسابقات نیز به مصاف هم رفته بودند که آن بازی با پیروزی سه بر یک ایتالیا پایان یافت. ایتالیا در تمام ۶ مسابقه خود در این رقابت‌ها به پیروزی رسیده و فقط ۲ ست به حریفان خود واگذار کرده که یکی از آنها ایران است.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان، از ۲۷ تیر تا ۵ مرداد به میزبانی منامه بحرین برگزار می‌شود. ایران در ۱۹ دوره گذشته فقط به یک مدال برنز دست یافته است.

هدایت تیم جوانان ایران بر عهده بهروز عطایی قرار دارد و امیرحسین اسفندیار، سهیل کمال آبادی، احسان دانش‌دوست، مرتضی شریفی، پوریا یلی، بردیا سعادت، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، مهران فیض امام‌دوست، امیرمحمد فلاحت‌خواه، امیرحسین صابری و محمدرضا حضرت‌پور ۱۲ بازیکن منتخب او برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان هستند.

ایران فقط یک بار در سال ۲۰۰۷ به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جوانان جهان رسیده بود و در نهایت هم به مقام سوم دست یافت. سیدمحمد موسوی، شهرام محمودی، رحمان داودی، عبدالرضا علیزاده و آرش کشاورزی از جمله بازیکنان ایران در آن مسابقات بودند که بعدها پیراهن تیم ملی را بر تن کردند و ستاره‌های والیبال ایران شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما