شناسهٔ خبر: 34302349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیمبری: با ورزش، دیپلماسی دفاعی را در خلیج فارس نمایش می دهیم

تهران- ایرنا- رئیس اداره ورزش و آمادگی نیروهای مسلح ارتش، گفت: با میزبانی مسابقات جهانی غواصی و گشت جاده‌ای، دیپلماسی دفاعی را در جزیره کیش و آب‌های خلیج فارس به نمایش می گذاریم.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ «سید کمال پیمبری» امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نیروهای مسلح در این رقابت ها با هدف ارتقاء توانایی و نمایش آمادگی خود از سال ۲۰۱۶ در رقابت های نظامی حاضر شده و در دو رشته غواصی عمق و گشت جاده ای میزبان تیم های خارجی هستیم.

وی گفت: رقابت های نظامی در ۱۳ رشته غواصی عمق، گشت جاده ای، تانک، تکاوران دریایی، نفربرهای بی ام پی، دسته های هوا برد، حافظان نظم، اربابان سلاح، جام دریا،  خدمه خمپاره اندازها، تک تیراندازها، همکاری نظامی و پهباد برگزار می شود. در رشته غواصی عمق نیروی دریایی ارتش در جزیره کیش و در گشت جاده ای نیروی انتظامی در شهر پرند میزبان است.

رئیس ادراه ورزش و آمادگی جسمانی ارتش جمهوری اسلامی افزود: سال گذشته در شهر نوشهر در رشته غواص عمق به قهرمانی رقابت های نظامی رسیدیم. رقابت های پیش روی نیز با حضور تیم های نیروهای مسلح روسیه، ونزوئلا، چین، قزاقستان و سوریه برگزار می شود. همچنین در رشته گشت جاده‌ای که برای نخستین بار ایران در منطقه پرند میزبان است، تیم های نیروهای مسلح کشورهای روسیه، ارمنستان و ازبکستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

پیمبری افزود: این رقابت‌ها به میزبانی ۱۰ کشور برگزار می شود در نیروهای مسلح ایران در قالب ۱۳ تیم و ۳۰۸ ورزشکار به مسابقات اعزام می شوند. البته در ۱۲ رشته ایران ناظر اعزام می کند تا برای بومی سازی مسابقات، ناظران یافته های خود را ارائه دهند. زیرا هر کشوری با توجه به توانمندی که دارد، ‌می تواند رشته هایی را پیشنهاد دهد و حتی میزبانی آن را بر عهده بگیرد که سبب ارتقا مهارت ها، توانایی ها و آموزش ها می شود.

وی ادامه داد: در این رقابت ها مهارت، سرعت و دقت در امتیازگیری تیم ها تاثیر دارد. برای انتخاب ورزشکاران اعزامی نیز مسابقات آمادگی و انتخابی برگزار شده تا تیم‌ها نفرات برتر خود را شناسایی کنند.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه این رقابت ها می تواند مهارت های نیروهای ایران را به نمایش بگذارد، اظهارداشت: در حال حاضر که استکبار جهانی دشمنی می کند، این رقابت های برای نمایش قدرت فرمانده ها و نیروهای ایران بسیار مفید است. همچنین با توجه به امنیت پایدار که جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد، کشورهای مختلف می توانند شاهد نمایش اقتدار نیروهای مسلح ایران شوند.

وی در خصوص رقابت های ارتش های جهان(سیزم) نیز، اظهار داشت: این‌دوره به میزبانی چین برگزار می شود و ایران در ۱۴ رشته تکواندو، جودو، کشتی آزاد و فرنگی، دوو میدانی، جهت یابی، سه گانه، پنج گانه، چتربازی، تیر و کمان، نجات غریق، تیراندازی، دوچرخه سواری، والیبال و دوی ماراتن شرکت می کند.

پیمبری افزود: سوم مهرماه کاروان ورزش نیروهای مسلح ایران با ۱۶۰ ورزشکار به مسابقات سیزم اعزام می شود و به مدت ۲ هفته  به مصاف حریفان خود می رود. البته با پیشرفت تیم های ورزشی نیروهای مسلح ایران انتظار رشد خوبی در کسب مدال داریم.

وی  با اشاره به پاداش های درنظر گرفته شده برای مدال آوران مسابقات گفت: تشویق ها و امتیازهای خوبی شامل پاداش نقدی و سفر زیارتی برای نفرات اول تا سوم در نظر گرفتیم تا زحمات این ورزشکاران ارج داده شود.

او تاکید کرد اعزام تیم های ورزشی بین ارگان های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی تقسیم شده است.

رقابت های بین المللی نظامی به میزبانی مشترک کشورهای روسیه، چین، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، مغولستان، هند و ایران در ۲۷ رشته نظامی و با حضور بیش از ۳۲ کشور برگزار می شود.

نظر شما